szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.

Koronavírus-világjárvány
Már meghaladja az ötmilliót a koronavírussal megfertőzöttek száma a világon, és több mint háromszázezren vesztették életüket a betegség miatt, a járvány gazdasági hatásai pedig felbecsülhetetlenek. A járvány terjedése már több országban lassul, több helyen elkezdték enyhíteni a korlátozásokat, Igyekszünk mindenről tájékoztatni olvasóinkat, tartson velünk, olvassa cikksorozatunkat.
Friss cikkek a témában

Az új autók iránti kereslet az idén 15 százalékkal csökkenhet, a járműiparban pedig százezernél is több munkahely szűnhet meg a koronavírus-járvány miatt Németországban – írta Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének professzora.

Az egyetem CAR (Center Automotive Research) kutatóintézetének igazgatója a német dpa hírügynökségnek bemutatott tanulmányában abból indul ki, hogy a német autóipart jelenleg évi 1,3-1,7 millió autós többletkapacitás terheli. A részmunkaidős foglalkoztatás állami támogatása csak átmenetileg fogja tudni áthidalni a nehézségeket. Ekkora nagyságrendben ugyanis egyetlen vállalat sem képes éveken át magával hordozni a többletkapacitás terheit. Dudenhöffer szerint ezért a jelenleg a német autóiparban az autógyárakkal és beszállítóikkal együtt meglévő 830 ezer munkahelyből több mint százezret sodort veszélybe a koronavírus-válság.

"Optimista feltételezésekkel élve" – jegyezte meg.

360 millió eurót bukik naponta a BMW, a Volkswagen és a Daimler

Naponta 126 milliárd forint nagyjából. Elképesztő nagyságrendek.

A német autóipar tavaly 4,7 millió autót gyártott a 2018-as 5,1 millió után. Ferdinand Dudenhöffer az idén Németországban az eladások 15 százalékos csökkenését várja. Kínában a prognózisa szerint 20 százalékos lesz a visszaesés, 25 százalékos Franciaországban és az Egyesült Államokban, Olaszországban pedig 30 százalékos.

A németországi autógyártás volumene ezért optimista feltételezésekkel élve 3,8 millióra csökkenhet az idén, de akár 3,4 millióra is.

"Az ok nem a beszállítói lánc problémáiban, hanem a hiányzó keresletben rejlik" – hangsúlyozta. "Az autóipar akut, tartós keresleti problémával küzd." Rámutatott: az Egyesült Államoknak tíz évig tartott behoznia a 2009-es válságban elszenvedett visszaesést. Hasonlóképpen Európában sem lehet majd gyors talpra állásra számítani a koronavírus-válság után. A kereslet élénkítésére Ferdinand Dudenhöffer az áfa eltörlését, vagy egyesen negatív áfa bevezetését javasolja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Mától új neve van Csongrád megyének

Mától új neve van Csongrád megyének

Ungváry Rudolf: Több mint bűn, politikai hiba, amit Karácsony Gergely mond Trianonról

Ungváry Rudolf: Több mint bűn, politikai hiba, amit Karácsony Gergely mond Trianonról

Több százmilliárdos játszótere lesz Orbánéknak az álcázott járványalapokkal

Több százmilliárdos játszótere lesz Orbánéknak az álcázott járványalapokkal