Az európaiak többsége nem bánja a hagyományos autók betiltását – de nem feltétlenül 2035-től
Igaz, a szélsőségesek mindent betiltanának: mindegy, hogy elektromos vagy hagyományos.
Igaz, a szélsőségesek mindent betiltanának: mindegy, hogy elektromos vagy hagyományos.
Hibridekbe szerelik majd az újdonságokat.
A vadonatúj Alpenglow Hy6-ban egy 700 lóerőnél bőven erősebb biturbó V6-os motor rejtőzik, és a kipufogóján csak víz csepeg ki.
Ugyan az autóipar egyre inkább az elektromos gépjárművek irányába mozdul el, még mindig vannak fejlesztések, amelyek a hagyományos, belső égésű motorral szerelt közlekedési eszközöket célozzák: ilyen a kizárólag elektromos áram hatására begyulladó üzemanyag fejlesztése is, mely több szempontból is forradalmi lehet.
Rishi Sunak miniszterelnök szerint a korábbi kabinetek elhamarkodottan döntöttek a célokról.
A szintetikus üzemanyagok sokat segíthetnek a régivágású hajtásláncú modellek életben tartásában.
A német kormány mögött álló autógyári lobbi keresztbe tehet a tervnek, hogy 2035-től csak elektromos autókat állhassanak forgalomba az EU-ban – most egy új, kompromisszumos megállapodás készül.
Magyarországon egyelőre drágább a 95-ös benzin a dízelautók üzemanyagánál.
Aki nem tartja be a szabályt, százeurós bírsággal számolhat.
Az előttünk álló időszakban rengeteg vadonatúj típust tervez piacra dobni a négykarikás német gyártó.
Egyelőre relatíve kis mennyiségben termel eFuelt az új chilei üzem, de a tervek szerint hamarosan alaposan fel fogják futtatni a gyártókapacitását.
A francia gyártó május közepén leplezi le teljesen a most még csak előzetesen megmutatott újdonságot.
A benzines és dízel meghajtású személyautók napjai a jelek szerint meg vannak számlálva.
Áttérnének a csak akkumulátoros hajtású modellekre.
Az érkezőben lévő Euro 7 szabályozás fényében a jövő a villanyautóké.
A bajor gyártó német üzemeiben a jövőben már csak villanymotorok fognak készülni.
A Porsche úgy látja, hogy a néhány év múlva életbe lépő új szabályozás miatt a downsizing után upsizing jöhet.
Miközben a belső égésű motoros autók egyre kevésbé számítanak politikailag korrektnek, arról viszonylag kevesen beszélnek, hogy mennyire szennyezőek az óceánjáró hajók.
Úgy tűnik, Németország blokkolhatja a zöldautók elterjedését. A dízelmotorok jövője az őszi német választások utáni koalíciós tárgyalások egyik fő vitatémájává válhat.
Már nem az a kérdés, hogy nyugdíjazzák-e a gyártók a belső égésű motorokat, hanem az, hogy milyen technológia lép majd a hagyományos meghajtás helyébe. A cégek ezen a téren épp úgy kísérleteznek most, mint ahogy azt bő 100 évvel ezelőtt az első autók feltalálói is tették, egy dolog viszont biztosan kijelenthető: a végeredmény azoknál jóval környezetbarátabb lesz.