Az elmúlt években hozzászokhattunk ahhoz, hogy az autógyártók egyre kisebb lökettérfogatú turbós motorokkal próbálják csökkenteni a fogyasztást, és megfelelni az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. Ez az úgynevezett downsizing, ami a Porsche szerint a közeljövőben véget érhet.
Frank-Steffen Walliser, a német cég sportautókért felelős részlegének a vezetője úgy véli, hogy az Euro 7-es szabályozás következtőben körülbelül 20 százalékkal nőhet a motorok lökettérfogata. Walliser ezenkívül úgy látja, hogy a jelenlegi trendekkel ellentétes módon sok gyártó négyről hat-, illetve hatról nyolc hengerre válthat.
A 2026-tól életbe lépő Euro 7 norma limitálni fogja az erőforrások literenkénti teljesítményét. A gyártóknak két választásuk lesz: csökkentik a teljesítményt vagy növelik a lökettérfogatot. A Porsche az utóbbi utat fogja járni.
A zuffenhauseni cég szakembere elmondta, hogy a 911-es sportkocsi 6 hengeres boxermotorját teljesen át kell majd tervezni, és az új előírások miatt a jelenleginél 3-4-szer nagyobb katalizátort kell mellé szerelni. Walliser szerint "egy mini vegyipari üzem lesz az autóban".
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.