A külföldi autósok megrohamozták a kutakat a péntektől érvényes szabályok miatt
Egy győri benzinkúton még éjfél előtt is sorban álltak az autók.
Egy győri benzinkúton még éjfél előtt is sorban álltak az autók.
Kivitelezhetetlennek tartják a benzinkutasok a kormány döntését, hogy csak magyar rendszámú autókba lehessen ársapkás üzemanyagot tankolni. Tankolás után már nincs sok értelme ellenőrizni a forgalmit, az egy kútfejre számolt kétfajta ár pedig fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel.
A kis kutak üzemeltetői szerint a 20 forintos állami támogatás nem fedezi a veszteségeiket, ezért többen pert indítanak az állam ellen.
A benzinkutasok még kitartanak, de alig várják a május közepét, amikor elvileg lejár az árstop, vagy legalább kiderül, hogyan tovább, és reménykednek az üzemanyagok bioösszetevőjének kivezetésében. Az élelmiszerláncok hallgatnak, a kisboltosok pedig csak vállat vonnak arra, hogy a hétvégén újraválasztott Orbán Viktor belengette a hatósági árak megtartását. Pedig a kormányzati szándék feladja a leckét: az árstoppal érintett legtöbb élelmiszer beszerzése ötödével is többe kerülhet a boltok számára az intézkedés bevezetése óta.
A szövetség elnöke szerint lényegében az arra jogosult 300–400 vállalkozás mindegyike beadta a támogatási kérelmét.
Parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kéri a Független Benzinkutak Szövetsége, amely demonstrációt hirdettek a Mol budapesti székháza elé.
Az ellátás a kutak átvétele nélkül is biztosított – írta a társaság.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
A kutasok szerint a 480 forintos kis-, majd nagykereskedelmi üzemanyagár-korlát sérti azt a szabályt, miszerint hatósági árral senki sem kötelezhető veszteséges működésre.
A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége azt kéri a kormánytól, hogy a termelők soron kívül jussanak üzemanyaghoz hatósági áron.
A hatósági árazás miatt a magyarországi töltőállomások üzemeltetői már tavaly november óta szenvednek, most pedig a fogyasztók is a saját bőrükön kezdik érezni, hogy óriási bajban van az üzemanyagpiac. A nagykereskedelmi árak elszabadulása, a szomszédos országokból beözönlő benzinturisták és a már pislákoló pánikvásárló-hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt napokban egyre több hazai kúton elkezdtek feltorlódni a tankolni vágyók. Hernádi Zsolt szerint nincs komoly gond, de a Magyar Ásványolaj Szövetség úgy véli, ilyen problémával a rendszerváltás óta nem lehetett találkozni az országban.
Most jelentették be a korlátozást, más kutak után.
A Fidesz képviselője kommentben oldotta meg az üzemanyagellátási problémákat.
Hernádi Zsolt szerint csak pillanatnyi logisztikai gondok vannak.
Jelentsék, ha egy benzinkúton nem szolgálják ki a mezőgazdasági gépeket – kéri a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.
Orosz András szerint az ukrán határ mentén lévő töltőállomásokon lényegesen nagyobb a forgalom, mint az ország többi részén.
Maximum 250 millió forint hitelt igényelhetnek a benzinkutak.