Kevesebb lesz az autó, mégis sokkal nagyobb lesz a forgalom
Ennek oka, hogy 2030-ra minden harmadik levezetett kilométer közös gépkocsihasználat során történhet.
Ennek oka, hogy 2030-ra minden harmadik levezetett kilométer közös gépkocsihasználat során történhet.
Januárban indul a Mol-Limo, vagyis a Mol fővárosi carsharing szolgáltatása.
Már a fólia is rákerült azokra az autókra, amelyek egy új közösségi autómegosztó rendszerben állnak majd csatasorba. Könnyen lehet, hogy a BKK tervezett carsharing rendszeréről van szó.
A Bubihoz hasonló koncepció mentén vezetne be a fővárosban egy elektromos kocsikkal működő közösségi autóbérlő rendszert, azaz carsharing szolgáltatást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - írta a Magyar Idők
Az alkalmazás lényege, hogy magánszemélyektől lehet némi pénzért kölcsön venni az autójukat.
Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten, egyelőre információt gyűjtenek a majdani szolgáltatáshoz.
A régióban egyelőre csak Budapesten elérhető a carsharing rendszer, ami 8-10 ezer kilométer alatt kifizetődőbb, mint egy saját autó üzemeltetése – legalábbis a szolgáltatást nyújtók szerint.
A közösségi autóhasználat nem csak a magánemberek számára lehet előnyös, hanem azon vállalkozások jelentős részének is, ahol a céges autók nincsenek hatékonyan kihasználva. Mutatjuk a különbséget.
Egy autómegosztást kínáló cég megtette: egy új autó közel egy átlagfizetést elvisz havonta – állítják.
Mi lehet jobb, mint egzotikus autókat vezetni? Minden héten másik egzotikus autót vezetni.
A zseniális elnevezésű, francia BlaBlaCar más modellben dolgozik, mint az Uber vagy a Lyft.
Legalábbis a taxisok így látják, ezért több európai nagyvárosban sztrájkolnak a Uber ellen.
Kihívója akadt a milánói Car2Go car sharing szolgáltatásnak: az Eni olajcég részvételével alakult prokejt több száz tűzpiros Fiat 500-ast szabadít rá a városra.
A közös autó környezetbarát megoldás, és ma már Magyarországon is megtalálható. A car sharing hagyományai fél évszázadra nyúlnak vissza, mégis a mai napig innovatív szektornak számít. A közösségi kocsi, a hippi korszak kommunális transzporterei ihlette rendszer, amikor még az első kerekek alatt kitapintható volt a slusszkulcs és a használati füzet, az itthon nemrég bevezetett közösségi bringabérléshez hasonlatos. Európában már robbant, Budapesten idén ősszel indult el a közösségi autózás.
Carsharing szolgáltatást indított tíz autóval az egyebek mellett gépjármű-bérbeadással foglalkozó Avalon Kft.. Az új szolgáltatást csütörtökön mutatták be Budapesten.
A válság kapcsán rengeteg új viselkedésformát felfedeznek az emberek. Egyre többeknek nem státuszszimbólum az autó, miközben előnyeiről nem akarnak lemondani. Az egyik megoldás erre az egyre népszerűbb carsharing.
Egyre népszerűbb Németországban a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás (carsharing), a szolgáltatások használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.
Németországban egyre népszerűbb az autók közös használata. A múlt évben a járműmegosztók szolgáltatásait használók száma 18 százalékkal 137 ezerre nőtt.