szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A közösségi autóhasználat nem csak a magánemberek számára lehet előnyös, hanem azon vállalkozások jelentős részének is, ahol a céges autók nincsenek hatékonyan kihasználva. Mutatjuk a különbséget.

Számos kis-és középvállalatnak jelent problémát, hogy autóik naponta akár órákon át is kihasználatlanul állnak: ilyenkor azon felül, hogy nem termelnek profitot a tulajdonosnak, a finanszírozási vagy az amortizációs költségek miatt csak viszik a pénzt. A leghatékonyabb megoldást a problémára egy olyan rendszer jelenti, ahol a rendelkezésre álló gépjárművek száma – esetenként típusa is – rugalmasan változtatható.

„A közösségi autóhasználat nem csak a magánemberek számára lehet előnyös, hanem azon vállalkozások jelentős részének is, ahol a céges autók nincsenek egész nap úton” – állítja Kádár András, az Avalon CarSharinget működtető Avalon Care Services Kft. értékesítési vezetője. A car sharing egy olyan innovatív, környezetbarát autóhasználat, amely néhány ezer forintos havonta fizetendő rendelkezésre állási díj ellenében költséghatékony megoldást jelent az autók kihasználásának optimalizálásával. Mindemellett az operatív lízinghez képest rugalmasabb választás, hiszen könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni.

Az Avalon szerint átlagosan 5 flottaautó váltható ki 3 közösségi autóval, így a megosztásos rendszerben a jobb kihasználtság miatt átlagosan 20%-kal növekszik az egy autóra jutó futásteljesítmény. Ráadásul mivel a felhasználók azonnal szembesülnek a költségekkel, a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználás hatékonysága is nő. Az autóhasználó munkatársak jobban szervezik és rövidítik útjaikat, így az összesített futásteljesítmény is általában 20%-kal csökken.

Amíg egy 2 éves, 4 millió forintért vásárolt autó esetében egy átlagos kgfb és casco-díjjal (együtt évi 110 ezer forint) és gépjárműadóval (évi 15 ezer forint) számolunk, plusz a havi 12 ezer forint parkolódíj – ami Budapest belvárosában ennek többszöröse is lehet – az éves autópálya-matrica, illetve kedvezőnek mondható 7 liter/100 km-es fogyasztás évi 15 ezer kilométerre, akkor az autó fenntartása havi 135 ezer forintot tesz ki. Ezzel szemben a car-sharing rendszerben ugyanez 116 560 forintból megoldható. Ez azt jelenti, hogy szemben az 5 saját autó 676 111 forintos havi üzemeltetési költségével, a 3 közösségi autó mindössze 388 533 forintba kerül, ami 40% fölötti költségcsökkenés, még akkor is, ha a car-sharing autók egyenként havi 250 kilométerrel többet futnak, mint a saját gépjárművek.

A car-sharing további előnye, hogy a flottában minden gyakori kategória járművei megtalálhatóak, kezdve a kisautóktól, a középkategóriás limuzinokon át a mikrobuszokig, furgonokig, így az autóállomány összetétele mindig az adott ügyfél valós igényeihez igazítható. „Rengeteg olyan céggel találkoztunk, ahol egyes járműveket nagyon ritkán használnak, de erre az eshetőségre hivatkozva egész évben a flottában tartják őket” – teszi hozzá az értékesítési igazgató.

Egyre növekszik az igény a költségcsökkentő megoldások iránt: az Avalon adatai szerint a magyar céges felhasználók jóval hosszabb időre foglalnak, és hosszabb utakat tesznek meg, mint például német kollégáik: a hazai átlag (6 óra 47 perc, illetve 83,7 kilométer) mintegy 50%-kal magasabb a német adatoknál mind az időtartam, mind pedig a megtett út hosszát illetően. Az Avalon statisztikái szerint a céges felhasználók átlagos útja nettó 8871 forintba került.

A számlázás kilométer és óradíj alapján történik; a számla már az üzemanyag árát is magában foglalja, a cég honlapján keresztül a közösségi autóhasználatról készült összes adat (rendszám, megtett km, idő, stb.), riport azonnal elérhető. Az autó könnyen, gyorsan foglalható okostelefonon, számítógépen vagy a 0-24 órás Call Centeren keresztül.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!