szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alkuszi portálok adatai szerint a kötelező biztosításhoz kötött kátyú- és defektbiztosítások mellett az ügyfelek hatoda veszi igénybe a minicascót.

A kgfb-kampányban már gyakran találkozhatnak az autósok évi 40-50 ezer forintért kínált teljes körű cascóval, ugyanakkor a jelenlegi gazdasági helyzetben sokak számára ez az összeg is magasabb annál, amit az autójuk biztonságára költeni képesek. Ez azonban csak az egyik oka annak, hogy ma is csupán az autósok 20 százaléka köt ilyen biztosítást.

A hazai járműpark jelentősen elöregedett, átlagos életkora immár több mint 12 év. Bár egyre többször találkozhatunk idősebb autókra formált ajánlatokkal, az autó értékétől függően 5-8 év felett egyre kevésbé éri meg cascót kötni, ráadásul még ma is gyakori, hogy a biztosítók eleve kikötnek egy maximális életkort.  Ugyanakkor szakértők szerint a limitált casco csak nagyon korlátozott védelmet nyújt, limitált összeget fizet és csak autók ütközése esetén térít a károkozó félnek. Érdemes megvizsgálni, hogy a statisztikák szerint milyen esetben, mekkora arányban térít egy ilyen biztosítás.

Egy példával szemléltetve: egy 2006-os VW Passatra, amelynek értéke 2-2,1 millió forint nagyjából 65 000 forint /év a teljes körű casco.  A minicasco évi 5 000 forint, amely karambol esetén 250 ezer forintig, önrész fizetése nélkül nélkül térít.

Genertel

A biztosító kárstatisztikája szerint az összes cascóval térített káresemény leggyakrabban gépjárművek ütközése miatt következik be: az összes kár 41 százalékában ilyen baleset történik. A jelenleg 250 ezer forintos kártérítési limit pedig az ilyen balesetek több mint felében teljes fedezetet nyújt. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a minicasco esetében a teljes körű cascónál leggyakoribb 50 vagy 100 ezer forintos önrészt sem kell az ügyfélnek kifizetnie, a statisztika még kedvezőbb képet mutat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!