Egy bezárt félvezetőgyár udvarán tárolják a chiphiány miatt félkész autók százait
A General Motors példája jól mutatja, hogyan üthet vissza egy korábbi döntés.
A General Motors példája jól mutatja, hogyan üthet vissza egy korábbi döntés.
Békeidőben még aligha volt olyan karácsonyunk, amelyre annyira nehéz lett volna felkészülni, mint az ideire. Az áruszállítás kaotikus helyzete, a globális chiphiány és a megugró infláció külön-külön is súlyos gondokat okoztak volna, de most egyszerre szembesülhetünk mind a hárommal.
Markus Duesmann szerint elképzelhető, hogy a félvezetők hiánya miatti problémákat jövőre sem sikerül megoldani.
Az Apple a cég ügyeit ismerő informátorok szerint drasztikusan csökkentette az iPadek gyártását, és az iPhone 13-nál régebbi telefonokból is kevesebb készül majd.
Az olasz gyártó már idén bemutatta volna új kompakt szabadidő-autóját, de keresztülhúzták a számításait.
Hihetetlenül komplex problémákkal szembesül az autóipar a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint. Gablini Gábor úgy látja, javulás helyett egyre több a probléma, ez pedig Európában és Magyarországon is ideiglenes gyárleállításokat eredményezhet. Az elmúlt 25-30 évben ilyen nem volt, a rendeléstől számítva akár 8-16 hónapot is várni kell egy autó beérkezésére.
Bár a hétköznapi sofőrök mindebből keveset érzékelnek, az autóipar épp jelentős átalakuláson megy keresztül. Fontos, hogy amikor autóiparról beszélünk, nem csak a konkrét autógyártókra gondolunk, hanem azok beszállítóira, partnereire, akik nélkül bizony megállna az élet, de legalábbis a gyártás.
Egyre több ügyfél hajlandó elektromos autót vásárolni, és ezt érdemes meglovagolnia minden cégnek.
Még hónapokig tart az elsősorban az autógyárakat sújtó globális chiphiány, amely a magyarországi összeszerelő üzemekben is fennakadást okozott.
Az Apple-t is kiszolgáló Taiwan Semiconductor Manufacturing 10-20 százalékkal emelheti az árait.
Három hétre nyúlt el az alkatrészhiány miatti termelési szünet.
A japán vállalat több régióban, köztük Európában is visszább vesz a termelésből.
Nemhogy az előző évivel, de az előző hónappal összehasonlítva is visszaesett a hazai ipar teljesítménye. Az ok továbbra is a járműgyártás visszaesése, amit elsősorban a globális félvezetőhiány okoz.
Az Apple csökkentette az iPhone 13 gyártására vonatkozó előrejelzését, mert nem jut elég chiphez.
Egy-egy mai autóban több száz elektronikai félvezető alkatrész van, amelyekhez most nem lehet kellő mennyiségben hozzájutni.
A világjárvány egyik hozadékaként kialakult globális chiphiány immár történelmi magasságokba emelkedett, komoly veszélybe sodorva számos iparágat.
Ennyi pénzt vár el Franciaország legnagyobb chipbeszállító cégének főnöke Brüsszeltől. Cége, a Soitec, amely részben kínai tulajdonban van, évente 7 milliárd euróért állít elő szilikonlapkákat a chipekhez.
A legutóbbi nagy leállást péntekre a General Motors jelentette be.
Mintha csak dominóhatásról lenne szó a Samsung Galaxy S21 gyenge értékesítése kapcsán: nemcsak a Samsung, hanem a beszállítók is megérzik a viszonylagos sikertelenséget.