Havi 500 forint is lehet majd a budapesti dugódíj
Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten - közölte Tarlós István főpolgármester a pénteki sajtótájékoztatóján.
Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten - közölte Tarlós István főpolgármester a pénteki sajtótájékoztatóján.
Tarlós István a 4-es metrót inkább Budaörs fele hosszabbítaná a virágpiacig, Újpalota felé pedig villamost építene. A dugódíjat nem akarja bevezetni, de a jelenlegi költségvetési tervezet alapján meg kellene ritkítani a BKV járatait.
Inkább vállalná a kormány, hogy több tízmilliárdot vissza kelljen fizetni az EU-nak, mint az újabb sarc bevezetésével járó további népszerűségvesztést – értesült kormányzati és fővárosi forrásokból a VS.hu. A főpolgármester kommunikációja is megváltozott a behajtási díjjal kapcsolatban az utóbbi hetekben, és nem véletlenül.
2019-ben jöhet el a főváros közigazgatási reformja, amelyet a kormány is támogat. Kétséges viszont, hogy maga Tarlós István részt vesz-e ebben, mert mint a Magyar Nemzetnek megerősítette: a következő ciklusban nem indul a főpolgármesteri posztért. Azt is elmondta, hogy 2016 végéig vezetnék be a dugódíjat.
A főváros azt kívánja elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat – mondta a főpolgármester hétfő este a HírTV Magyarország élőben című műsorában. Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára". Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – tette hozzá.
Jelenleg négy- és ötezer közt van a P+R parkolóhelyek száma, a főpolgármester becslése szerint azonban minimum húszezer parkolóhelyre van szükség ahhoz, hogy a dugódíj bevezetésére legyen "indokolható erkölcsi és műszaki alap".
Az LMP támogatja a dugódíjat, de csak bizonyos feltételekkel.
A Népszabadság szerint magasabb lehet a dugódíj, mint eddig várták: naponta 700 forintba kerülhet majd az, ha valaki gépkocsival megy a belvárosba. A behajtásért pedig elvileg már jövő januártól fizteni kellene, vagyis 2016 végén indulna a rendszer, ahogy azt korábban a főpolgármester javasolta. A Főpolgármesteri Hivatal szerint minden alapot nélkülöz az az értesülés, hogy jövő januártól vezetnék be a dugódíjat.
Ha nem akarjuk visszafizetni a 4-es metróra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat, ez pedig 2016 végére válik reálissá a főpolgármester szerint, akinek az útdíjjal kapcsolatban vannak fenntartásai.
Szembemegy a korábbi közlekedési koncepcióval, széles társadalmi rétegeknek nehezíti meg a mindennapi mobilitását, környezeti és baleseti kockázatokat is növeli, és még a korábban belengetett fővárosi dugódíjnak is ellentmond. Közlekedési szakértőket és érintett települési vezetőket kérdeztünk a kormány 40 milliárdos járulékvadászatáról, a főváros közeli autópálya-szakaszok fizetőssé tételéről.
Elbukó internetadó, magára sokkal többet, a legelesettebbekre lényegesen, kevesebbet költő állam, megszűnő vasárnapi bolti nyitvatartás, bekúszó dugódíj, felfüggesztett hűtő- és kazánpályázat és vállalkozni nem igazán jó Magyarországon. Demján Sándor pedig csúnyán kifakadt. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Két év múlva már biztosan bevezetik a dugódíjat Budapesten, amely a budai körutak és a Hungária körút közötti területre vonatkozik majd – írja a Figyelő.
A 4-es metró meghosszabbítása nincs tervben, de a 3-as metró szerelvényeinek és infrastruktúrájának felújításáért küzdeni fog – mondta Tarlós István egy interjúban. Lassan aktuális a Lánchíd felújítása is, dugódíj pedig 2016-tól biztosan lesz.
Az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben vizsgálja meg, teljesítette-e Magyarország a 4-es metró uniós támogatásához kötődő vállalásait – írja a Népszabadság, Brüsszelből kapott tájékoztatás alapján. A lap szerint az ügy egyik érzékeny pontja az utasszám lesz, mert az új metróvonal forgalma egyelőre alig ötöde a támogatási szerződésben vállalt 474 ezer főnek.
A főpolgármester szerint 2015 vége, 2016 eleje ésszerűbb határidő a dugódíj bevezetésére a korábban vállalt 2013-nál, és erre "hallgatólagosan" már kaptak haladékot.
Előbb-utóbb meg kell teremteni a dugódíj bevezetésének feltételeit, mert ahhoz továbbra is ragaszkodik az Európai Unió - közölte Tarlós István főpolgármester az InfoRádió műsorában.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint 2016 lehet a dugódíj bevezetésének legkorábbi reális időpontja - írja a Napi Gazdaság.
A főpolgármester álláspontja szerint az előző ciklus közgyűlési többsége 2013-as bevezetéssel "bevállalta" a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának feltételeként, tehát annak is örülni kell, hogy az Európai Unió egyáltalán haladékot adott 2015-ig.
Az Európai Bizottság elmúlt hetekben Budapestre látogató tagjai megerősítették, hogy nem egyeznek bele a dugódíj törlésébe, de még a halasztásába sem - írja a Népszabadság szerdán.
A következő 2-3 évben valószínűleg nem lesz dugódíj Budapesten - mondta Vitézy Dávid BKK-vezér a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián. Szerinte a 4-es metró, illetve a fonódó villamoshálózat elkészülte után azonban már érdemes beszélni a rendszer bevezetéséről.