A lap szerint a dugódíjra vonatokozó javaslatok nem tartalmaznak új információt az előző ciklusban kidolgozott tervhez képest.
Ha Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fel tudja gyorsítani a hozzájuk tartozó feladatokat, akkor már januártól elindulhat a rendszer.
A zónahatárok Budán és Pesten is lényegében eldőltek. Budán a Budafoki út – Október23.utca – Bocskai út – Karolina út – Villányi út – Budaörsi út – Alkotás utca – Krisztina körút – Margit körút lenne a határ. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, vagy a főpolgármester által támogatott Nagykörút vonala. Bár korábban Tarlós István is a Hungáriát preferálta - jegyzik meg a cikkben.
A kapus beléptetőrendszer kiépítése másfél évet venne igénybe, a P+R parkolók kialakítása még többet. Amíg a kapuk elkészülnek, az időarányos díj helyett napijegy jöhet, ami viszont drágább lenne a korábban tervezettnél: 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérlet pedig 115 ezer forintna kerülhet.
A dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége - ezt mondta korábban Tarlós István, szintén a Népszabadságnak. A főváros a 4-es metróhoz kapott uniós támogatásért vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat.
A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatóságától rövid reakciót közöltek a pénteken megjelent cikkre. „Minden alapot nélkülöz a Népszabadság azon információja, hogy 2016. januártól bevezetésre kerülne a dugódíj Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát” – olvasható az erről szóló rövid közleményben.