Az LMP nekifut a budapesti dugódíjnak
Törvénymódosítást nyújtanak be a Parlamentnek, a befolyt összegből P+R parkolókat építenének és fejlesztenék a tömegközlekedést.
Törvénymódosítást nyújtanak be a Parlamentnek, a befolyt összegből P+R parkolókat építenének és fejlesztenék a tömegközlekedést.
Egyelőre csak kiszivárogtatásról van szó, de gyakorlatilag biztosra vehető, hogy Franciaországban is bevezetik a nagyobb városok központjában az útdíjat.
Ebből a szempontból nem Budapest a főváros.
Nem Budapest az egyetlen, ahol óvakodnak a dugódíjtól. Évtizedes próbálkozások ellenére sincs univerzális megoldás a nagyvárosi torlódások ellen, és az önvezető autók elterjedéséig csak részmegoldások várhatók.
A jelenlegi tervek szerint évi 5000 forintos "dugódíj" jöhet, amely azonban olyasmi lenne, mint egy kvázi megyei matrica Budapestre. A dugókat mindenesetre nem csökkentené.
Jó az autósoknak, jó a bicikliseknek, lényegesen csökkenti az agglomerációs ingázók miatti dugókat, és egészségesebbé teszi a lakosokat, de egy vagyonba kerül, mi az? A bringasztráda. Németországban, Hollandiában és Dániában már építik, mi meg csak lesünk.
A főpolgármester megerősítette, hogy kérdéses még, mikor indul a 3-as metró infrastrukturális felújítása, a tervezett időtartam azonban változatlan. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján beszélt a dugódíj lehetséges mértékéről is, valamint arról, hogy nincs napirenden a Szabadság híd végleges lezárása az autók elől.
A főpolgármester szerint tervezik a Lánchíd, a Váralagút és a Blaha Lujza tér felújítását, valamint a fogaskerekű meghosszabbítását. Tarlós István csütörtöki nyilatkozatából az derült ki, hogy ezekre a fejlesztésekre hitelt vennének fel, és a Blaha Lujza tér felújítása tűnik a legbiztosabbnak. Azt is mondta: nagy baj lehet abból, ha jövő év végéig nem vezetik be a dugódíjat.
A viszikli a „vinni” és a „bicikli” szavak ötvözéséből született műszó. Azt a teherhordó bringatípust jelzi, amelyet egy pesti bringás egy évtizede dédelgetve terjeszt, és amire a teherhordó futárokon és street foodos mikrovállalkozókon túl a kisgyerekes családok is harapni kezdenek. Az elnevezésnél csak a megjelenése feltűnőbb, pedig a legpraktikusabb családi közlekedési eszköz válhatna belőle.
A statisztikai hivatal figyelembe fogja venni a dugódíjat az infláció számításakor.
2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.
Megy a lobbi, hogy az újpalotai villamos az Astoriáig menjen, de ennek Budapest ellenáll. A dugódíjhoz kapcsolódik majd egy belső zónahatár is, hogy értelmezhető bevétel származzon belőle, különösen, ha a kormány nem oldja meg a BKV normatív finanszírozását. Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón elmondta azt is, hogy mi mindennel lesznek meg jövő tavaszra.
Gyermekkorunk egyik kedvenc játékszere a roller, komolyabb kiszerelésben, elektromosan hajtva, sokkal többre hivatott. Praktikus városi közlekedési eszköznek is kiváló. Kicselezi a BKV-t, a dugót, akár munkába járni is remek – feltéve, ha a kiszemelt célállomások az akkumulátorok kapacitásán belül vannak. Teszteltünk egy ilyet.
A Budapesti Közlekedési Központ azt javasolja, hogy a kiskörúton belüli területen vezessék be a dugódíjat 2016-tól, de ott is lennének kivételek. A Szabad sajtó úton és a Kossuth Lajos utcában az elképzelés szerint nem kellene fizetni, az I. kerület egy részén viszont igen – írja a pénteki Népszabadság. A lapban napi 500 forintos dugódíjjal számoltak, amiből évi 30 milliárd forint folyhatna be. A főpolgármester korábban havi 500 forintról beszélt, és van olyan javaslat is, amelyben évi ötezer forint szerepel.
Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.