Orbán: holló hollónak nem vájja ki a szemét
Az IMF a bankok megszorítása helyett a lakosság terheit akarta növelni - mondta Orbán Viktor MR1-Kossuth Rádiónak adott interjújában, hozzátéve, a tárgyalások szerinte még nem zárultak le.
Az IMF a bankok megszorítása helyett a lakosság terheit akarta növelni - mondta Orbán Viktor MR1-Kossuth Rádiónak adott interjújában, hozzátéve, a tárgyalások szerinte még nem zárultak le.
Figyeljen, akinek a tavalyi évre vonatkozó éves matricája van, éjfélig használhatja azzal az autópályákat. A teherautósok számára véget is ért az éves matricás rendszer.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. valósítja meg az elektronikus útdíj-beruházást − mondta a Napi Gazdaságnak Vályi-Nagy Vilmos, a fejlesztési tárca infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.
Közbeszerzési szakértők és az elektronikus útdíjtenderen elinduló cégek is meglepődtek, amikor Orbán Viktor szerdán bejelentette: a kormány megoldja saját maga a rendszer kiépítését. Arra egyelőre senkinek sincs ötlete, miként valósítják meg a tervet, és hogy lesz ez támadhatatlan. Elvileg lehetséges lenne az útdíjemelés is, és a jelenlegi rendszer megtartása, ezen azonban az Európai Unió akadna ki.
A Getronics Magyarország Kft. szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta, hogy szerződés aláírás helyett ma visszalépett az elektronikus útdíj tendertől. A cég az egyik vetélytársára mutogat.
A Getronics Magyarország Zrt., az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az autópálya-kezelőt a visszalépésről. Az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján a cég "nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést", ezért a szerződést nem írják alá.
Jogsértést követhetett el a nemzeti fejlesztési szaktárca felügyelete alá tartozó Állami Autópálya Kezelő Zrt, (ÁAK) amikor meghosszabbította az elektronikus útdíj tender kiépítéséről szóló megbízási szerződés aláírásának a határidejét - állítják a hvg.hu által megkérdezett közbeszerzési szakértők.
Eredménytelennek nyilvánította a meghiúsult e-útdíj tenderhez kapcsolódó, távközlési szolgáltatásra kiírt közbeszerzést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK). Az eredmény a pénteki Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A januárban megbukott útdíjtender több résztvevőjével tárgyalásba kezdett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), hogy július elejére legalább részben kiépülhessen a 3,5 tonna feletti súlyú teherautósokat érintő, megtett kilométerekkel arányos útdíjat beszedő rendszer - írta pontos forrás megnevezése nélkül a csütörtöki Népszava.
A Levegő Munkacsoport a szoros határidőre és az ésszerűségre hivatkozva javasolja, hogy Magyarország Szlovákiával összefogva építse meg az eddig csak botrányoktól hangos elektronikus útdíj rendszerét. Erre egy uniós irányelv is lehetőséget adna.
A kormányszóvivő szerint "négy-öt elképzelés formálódik" az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésével kapcsolatban; döntés még nincs, de a rendszer a megfelelő időben elindulhat, és a tervezett költségvetési bevétel is befolyik.
Az állam mindenben a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni az elektronikus útdíjszedési rendszer ügyében és a projekt nem csúszik, július elsejére elkészül - mondta Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára. Szerinte a sajtó rosszul interpretálta Orbán Viktor tegnapi szavait a projekthez kapcsolódó közbeszerzésről.
Az állam akarja az e-útdíj rendszert megépíteni, mert a tender nyertese visszalépett, miután megzsarolták az alvállalkozóját. Kár, hogy egy nagy és új dolog felépítését célzó projektet a magyar államigazgatás képtelen önállóan megvalósítani - írja a Véleményvezér.
Az állam saját hatáskörében valósítja meg az elektronikus útdíjszedési rendszert - jelentette be a kormány döntését Orbán Viktor miniszterelnök szerdán Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után. Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő - fogalmazott a pályáztatásra utalva Orbán.
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint nincs veszélyben az e-útdíjból származó idénre betervezett 75 milliárd forint. A minisztérium a nem aggódik a pénztárgépek online bekötésének csúszása miatt sem.
Giró-Szász András kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az, hogy visszalépett az elektronikus útdíj-tendertől a nyertes Getronics. Egy korábban visszalépett pályázó már jelezte, hogy újból indul.
A T-Systems Magyarország Zrt. álláspontja szerint az elektronikusútdíj-tender aláírásának elhalasztásával még kérdésesebbé vált az útdíjfizetési rendszer megvalósítása a megrendelő által elvárt határidőre és tartalommal.
Több fontos elem is bedőlni látszik már az idei költségvetésben, ezzel mintegy 180 milliárd esik ki a büdzséből. Ha emellé még hozzátesszük a bizonytalan bevételi tételeket is, akkor már 400 milliárd körüli kiesésről is beszélhetünk. Ez az összeg pedig már jelentősen megcsappantja a tartalékokat, és akkor még nem beszéltünk az európai recesszió hatásairól.
Az NFM egy hónappal megtoldotta a szerződéskötés tegnap lejárt határidejét, de a Getronics nem lélegezhet fel, mert a rendszerépítés és beüzemelés határideje nem változott.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban kedd délután, maratoni tárgyalás végén dolguk végezetlenül álltak fel az asztaltól a Getronics Magyarország Kft. és az Állami Autópálya Kezelő szakemberei, mivel a tendergyőztes nem írta alá az e-útdíj-szerződést.