A Thievery Corporation Budapesten is bemutatja az új lemezét
A washingtoni duó júliusban érkezik a Budapest Parkba, hogy bemutassák következő lemezüket, amin épp most dolgoznak.
A washingtoni duó júliusban érkezik a Budapest Parkba, hogy bemutassák következő lemezüket, amin épp most dolgoznak.
Egy albummal és egy hozzá készült bensőséges videós kollaborációval búcsúzik az ikonikus váci Klavins Piano Manufaktúrától iamyank. A lemez ráadásul a zenész-producer karrierjében zeneileg is mérföldkő, ugyanis ez az első alkalom, hogy szóló zongora-anyagot jelentet meg.
Dj Palotai szomorú távozása sokak számára tette világossá, hogy lezárult az elektronikus zene egy korszaka Magyarországon. Elkísértem munkába Dj Infragandhit, hogy a veretés közepette elmesélje: milyen volt ez a kultúra a rendszerváltás idején, és hogyan alakult át a mai klubzenévé. Közben láttam azt is, hogyan telik egy dj egy napja. Nem könnyű élet ez.
Lassan az X generációhoz tartozó magyar alkotók is kezdenek öregedni, sőt, egyre gyakrabban jön fájdalmas hír egyikük vagy másikuk idő előtti haláláról. Nem volt könnyű a pálya eleje, nem egyszerű a zeniten sem, és a következő 20-25 év sem néz ki túl fényesen. Nem, nem volt régen minden jobb, de azért sok minden igen: fiatalok voltak, előttük állt az élet, és körülbelül egy évtizeden át színesnek, nyitottnak és reménytelinek tűnt számukra (is) itthon a világ. Erről – meg sok másról is – szól a Magyar Nemzeti Galéria február elejéig látogatható kiállítása, a TechnoCool. Új irányok a kilencvenes évek magyar képzőművészetében (1989-2001).
Ha keresünk öt embert, aki alapvetően határozta meg az 1990 utáni magyar popkultúrát, akkor Palotai Zsolt biztosan köztük van.
A Kraftwerk egyszerre a múlt, a jelen, és a mindenkori jövő, de igazából egy időtlen nagy életmű, erre jutottam a zenekar szerda esti veszprémi koncertje után.
Úgy tűnik, az elektronikus zene úttörői Veszprémben lépnek fel a nyáron, bár erről hivatalos közlemény még nem érkezett.
Elektronikus zenei koncertet változtatott izgalmas kísérletté egy kanadai idegtudós, hogy kiderítse, mennyire késztetnek táncolásra a különböző hangfrekvenciák.
Egy egykori biológus milliós nézettséget szerzett a közösségi oldalakon azzal, hogy „éneklésre” késztette a gombákat.
Hivatalosan négy, a valóságban már kilenc éve létezik az elektronikus zenei duó, az Analog Balaton. Első lemezük, a Lent a hvg.hu-n debütál. Arról, hogy miért vártak ennyit a kiadással, és hogy milyen korszakhatárt jelöl a megjelenés, az énekes-gitáros Zsuffa Aba beszélt lapunknak.
A transznemű híresség a teliholdat akarta megnézni, ám megcsúszott és leesett.
A járványhelyzet előtt Budapesten igen jelentős partykultúra alakult ki, amivel már a külföldi nagyvárosokkal is felvettük a versenyt. Ez annak is volt köszönhető, hogy a 2000-es években egyre több klub nyílt és azóta legendássá vált bulisorozatok indultak. BP Underground Elektronikus zene, befejező rész.
A 2000-es évekre tovább tágult az elektronikus zene spektruma, új stílusok és kiadók jelentek meg Magyarországon is. Az újfajta hangzásokkal több magyar Dj külföldön is népszerű lett. BP Underground Elektronikus zene, negyedik rész.
Az évezred végére egyre népszerűbb lett itthon is az undergroundnak indult elektronikus zene, amely kitermelte a maga sztárjait is. Ebben részt vállalt egy kultikus rádió, több zenei fesztivál, de még színházi előadások is. BP Underground Elektronikus zene, harmadik rész.
A 90-es évekre egyre több elektronikus zenei bulit tartottak Magyarországon, sokszor szabad téren, komoly látványvilággal. Utóbbi a képzőművészeket is a zenei irányzat közelébe sodorta. A fiatalok szórakozásának közben szerves részévé vált a kábítószer. BP Underground Elektronikus zene, második rész.
A rendszerváltásig pálmafás inges fickók csinálták a diszkókat, két szám között végig beszélve az átkeverést. A 90-es évekre aztán Magyarországon is berobbant az elektronikus zene, épp akkor, mikor a fiatalok amúgy is úgy érezték: bármit megtehetnek. BP Underground Elektronikus zene, első rész.
Új irányt adott a popzenének a minap elhunyt Florian Schneider, a Kraftwerk társalapítója, akit mindennél jobban érdekelt a zene eredete. Az együttes gyökerei az 1960-as évek második felében született nyugatnémet avantgárd irányzatba, a krautrockba nyúlnak.
Giorgio Moroder a jövő zenéjét akarta megalkotni – és sikerült is neki. Nélküle másképp hangozna az elektronikus tánczene.
Nem sérült meg senki, de több embert előállítottak.
Elkészült a budapesti undergroundról szóló dokumentumfilm-sorozat harmadik része is, amely a kilencvenes és kétezres évek elejének elektronikus zenei kultúráját mutatja be. Tilos Party, West Balkán, acid és techno bulik – van ebben az előzetesben minden.