#felmérés


Mennyiért váltana munkahelyet?
 

Mennyiért váltana munkahelyet?

A munkavállalók felénél a vállalathoz vagy az intézményhez való lojalitást felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlatot kapnának - ez az egyik megállapítása annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén.

hvg.hu hvg.hu

Hogyan választunk munkahelyet?
 

Hogyan választunk munkahelyet?

Munkahelyük megválasztásakor a magyarországi munkavállalók előnyben részesítik az etikus és környezettudatos szervezet hírében álló cégeket – legalábbis ez derül ki egy friss nemzetközi munkaerő-piaci felmérésből.

hvg.hu hvg.hu


Hogyan bánnak a külsős dolgozókkal?
 

Hogyan bánnak a külsős dolgozókkal?

A magyarországi munkaadók jóval nyitottabbak a nem saját állományú munkaerő foglalkoztatására, mint a régió más országainak vállalatvezetői, de a dolgozó beilleszkedése idején - felvétel, betanítás - a régiós átlagnál kisebb arányban alkalmazzák ugyanazt a bánásmódot, mint a saját munkaerő esetében - derül ki a Manpower tanácsadó cég legfrissebb felméréséből.

hvg.hu hvg.hu



H1N1: miért ellenzi a többség az oltást?
 

H1N1: miért ellenzi a többség az oltást?

A hazai internetezők 5 százaléka kapta már meg az új influenza elleni védőoltást, a netpolgárok négyötöde ugyanakkor a közeljövőben sem szándékozik beoltatni magát – derül ki az NRC Piackutató felméréséből, amelyet a hvg.hu megbízásából végzett. A vakcinát leginkább a fiatalabbak utasítják el.

hvg.hu hvg.hu

Ritkábban rádiózunk, mint öt éve
 

Ritkábban rádiózunk, mint öt éve

Ritkábban kapcsoljuk be a rádiót, mint öt éve, a visszaszorulás vesztesei inkább a közszolgálati adók; az "összhallgatás" mintegy háromnegyede továbbra is a kereskedelmi adóknál összpontosul - tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című tanulmányból.

hvg.hu hvg.hu


GfK: a lakosság többsége egyetért az MNB devizahitelezési javaslatával
 

GfK: a lakosság többsége egyetért az MNB devizahitelezési javaslatával

A lakosság 89 százaléka egyetért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) javaslatával, amely szerint nagyobb körültekintéssel és felelősséggel szükséges hitelt nyújtani – áll a GfK Hungária felmérésben, amelyet a jegybank megbízásából készítettek. A felmérés szerint a lakosság mintegy kétharmada értesült már az MNB kezdeményezéséről.

hvg.hu hvg.hu




A magyar bloggereket érdekli a pénz: nem ódzkodnak a reklámoktól
 

A magyar bloggereket érdekli a pénz: nem ódzkodnak a reklámoktól

A kommunikációs szakmában ma is általánosan elterjedt vélemény, hogy a bloggerek nem szeretik a reklámokat. Hiszen a blogok legfontosabb tulajdonsága a torzítatlan hitelesség, a bloggerek jelentős része pedig magasabban kvalifikált fiatal férfi, akik között igen magas a reklámkerülők aránya.

hvg.hu hvg.hu

Inkább magyar terméket vennénk, nőtt a vásárlói tudatosság
 

Inkább magyar terméket vennénk, nőtt a vásárlói tudatosság

A Tudatos Vásárlói Index (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosság Magyarországon. Az utóbbi időben sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok”), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.

hvg.hu hvg.hu

Reprezentatív felmérés: most sokkal jobb, mint tavasszal, de azért rossz
 

Reprezentatív felmérés: most sokkal jobb, mint tavasszal, de azért rossz

Bár az ősz beköszöntével jellemzően romlik a netpolgárok közhangulata, idén a hvg.hu NetHangulat index augusztus végi csökkenését szeptemberben meglepő fordulattal 2 pontos emelkedés követte – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Az index 22 ponton áll – 14 százalékra nőtt az optimisták aránya, de még mindig 81 százalék gondolja úgy, hogy Magyarországon rossz irányba mennek a dolgok.

hvg.hu hvg.hu