Nem javult az életszínvonal húsz év alatt a románok szerint
A románok kétharmada szerint életszínvonaluk nem javult a kommunizmus bukása óta - derül ki egy felmérésből.
A románok kétharmada szerint életszínvonaluk nem javult a kommunizmus bukása óta - derül ki egy felmérésből.
A munkavállalók felénél a vállalathoz vagy az intézményhez való lojalitást felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlatot kapnának - ez az egyik megállapítása annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén.
Munkahelyük megválasztásakor a magyarországi munkavállalók előnyben részesítik az etikus és környezettudatos szervezet hírében álló cégeket – legalábbis ez derül ki egy friss nemzetközi munkaerő-piaci felmérésből.
A recesszió miatt csökken a cégek ajándékozási kedve, és az erre szánt összeg a Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. felmérése szerint.
A magyarországi munkaadók jóval nyitottabbak a nem saját állományú munkaerő foglalkoztatására, mint a régió más országainak vállalatvezetői, de a dolgozó beilleszkedése idején - felvétel, betanítás - a régiós átlagnál kisebb arányban alkalmazzák ugyanazt a bánásmódot, mint a saját munkaerő esetében - derül ki a Manpower tanácsadó cég legfrissebb felméréséből.
Az emberek csaknem negyede javíthatatlanul elhibázottnak tartja a szabadpiaci kapitalizmust - derült ki egy 27 országot felölelő közvélemény-kutatásból, amelynek eredményeit hétfőn, a berlini fal leomlásának 20. évfordulója alkalmából teszik közzé.
Miközben a magyar hardverpiac átlagosan mintegy 30 százalékkal esett vissza az első háromnegyed évében, az informatikai szolgáltatások iránti kereslet csak kis mértékben csökkent, illetve stagnált a HP Magyarország tapasztalatai szerint.
A hazai internetezők 5 százaléka kapta már meg az új influenza elleni védőoltást, a netpolgárok négyötöde ugyanakkor a közeljövőben sem szándékozik beoltatni magát – derül ki az NRC Piackutató felméréséből, amelyet a hvg.hu megbízásából végzett. A vakcinát leginkább a fiatalabbak utasítják el.
Ritkábban kapcsoljuk be a rádiót, mint öt éve, a visszaszorulás vesztesei inkább a közszolgálati adók; az "összhallgatás" mintegy háromnegyede továbbra is a kereskedelmi adóknál összpontosul - tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című tanulmányból.
Négy év alatt ötödével csökkent a közszolgálati televíziók közönségaránya – tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című tanulmányból.
A lakosság 89 százaléka egyetért a Magyar Nemzeti Bank (MNB) javaslatával, amely szerint nagyobb körültekintéssel és felelősséggel szükséges hitelt nyújtani – áll a GfK Hungária felmérésben, amelyet a jegybank megbízásából készítettek. A felmérés szerint a lakosság mintegy kétharmada értesült már az MNB kezdeményezéséről.
Minőségi szolgáltatást kapnak Magyarországon a nemzetközi beruházók az Ernst & Young több mint kétszáz befektető megkérdezésével készített tanulmánya szerint – közölte az ITD Hungary.
Magyarország a 19. helyen áll a szélessávú internet szolgáltatás minősége alapján összeállított, 66 országot tartalmazó listán: a világelső Dél-Korea, Európában pedig a svédek kapják a legjobb a szolgáltatást.
Egy felmérés szerint a 16-24 éves korosztály többségének komoly kihívást jelent, ha nélkülözniük kell az internet-hozzáférést.
A kommunikációs szakmában ma is általánosan elterjedt vélemény, hogy a bloggerek nem szeretik a reklámokat. Hiszen a blogok legfontosabb tulajdonsága a torzítatlan hitelesség, a bloggerek jelentős része pedig magasabban kvalifikált fiatal férfi, akik között igen magas a reklámkerülők aránya.
A Tudatos Vásárlói Index (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosság Magyarországon. Az utóbbi időben sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok”), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.
Bár az ősz beköszöntével jellemzően romlik a netpolgárok közhangulata, idén a hvg.hu NetHangulat index augusztus végi csökkenését szeptemberben meglepő fordulattal 2 pontos emelkedés követte – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Az index 22 ponton áll – 14 százalékra nőtt az optimisták aránya, de még mindig 81 százalék gondolja úgy, hogy Magyarországon rossz irányba mennek a dolgok.
Győzött a papírforma: a légi utas ülésszomszédok népszerűtlenségi toplistáján a büdösek, a tüsszentők és a kövérek végeztek az élbolyban.
A gazdasági helyzetre való tekintettel a fizetésemeléseket - iparágtól függetlenül -drasztikusan visszafogták a vállalatok - derül ki a Hewitt Associates felméréséből.
Budapest a 25-ik helyen áll azon a listán, amelyet a Cushman and Wakefield állított össze 34 európai városról a külföldi cégek terjeszkedése alapján.