#gazdaság

A kínai Tesla jön Szegedre pekingi hátszéllel

A Szegeden gyárat építő kínai BYD épp most előzi meg a piacvezető amerikai Teslát globális eladásokban. A vállalat üzleti eredményei szárnyalnak, a kilátások pompásak. Peking a 2010-es években rengeteg állami erőforrással támogatta az elektromos autózást – épp ezért Brüsszel épp vizsgálja, hogyan lehetne megvédeni az európai piacot a felszteroidozott kínai gyártóktól. Borítékolható, hogy a magyar állam legalább 100 milliárd forinttal támogatja a szegedi beruházást közvetlenül és infrastruktúrában.



Fizessenek az oroszok: lépett egyet az EU, de ez inkább helybenjárásnak tűnik

A nyugati szövetségesek Oroszország náluk befagyasztott vagyonából akarják újjáépíteni a szétdúlt Ukrajnát. Nincs rá egyszerű megoldás, a pénz legnagyobb részét csak akkor lehetne elkobozni, ha abba Moszkva is beleegyezne. Brüsszel most bedobott egy tervet, annak köszönhetően már majdnem meg is van az újjáépítéshez szükséges pénz majdnem századrésze, csak épp hozzányúlni nem lehet.





Ódor Lajos leköszönő szlovák kormányfő: Orbánnal normálisan lehet beszélgetni, aztán a média előtt mondja a magáét

A leköszönő szlovák miniszterelnökkel, Ódor Lajossal összehasonlítottuk a két országot; elmondja, miért szeretjük a paternalista politikusokat, jobb-e a szlovák gazdaság és egészségügy, mint a miénk, mi a különbség a magyar és a szlovák korrupció között, és hogyan lettek ellenségből legnagyobb barátok a magyar és szlovák nacionalisták.






Egy nyugdíjszakértő kiszámolta, mikor roppan meg a rendszer

A 2040 körüli években érik el a nyugdíjkorhatárt a Ratkó-unokák, 4 év alatt 680 ezer fővel nőhet a nyugdíjasok száma. De a jelenlegi paraméterek mellett már 2030-ban is jóval többet kell majd költeni a nyugdíjrendszerre, mint amennyi GDP-arányos kiadással a kormány számol.

hvg.hu