Karácsony: Járatritkítást jelentett be januártól a MÁV a szentendrei és a ráckevei HÉV vonalakon
A főpolgármester szerint ritkítás helyett új járművekre, felújításokra lenne szükség.
A főpolgármester szerint ritkítás helyett új járművekre, felújításokra lenne szükség.
A főpolgármester és a Budapest-államtitkár jól odamondogattak egymásnak a fővárosi agglomeráció 2040-ig szóló vasúti stratégiájának elfogadása kapcsán. Ha a stratégia megvalósul, eljő az ingázók Kánaánja új, sűrűn járó járművekkel, felújított állomásokkal és a vonalakkal, kiváló összeköttetésekkel, beleértve a Duna alatti alagutat.
A kötöttpályás távolsági közlekedésben a gőzmozdony sebességével és teherbírásával nem versenyezhettek a lovak a XIX. században, de a városokban más volt a helyzet. Pesten próbálkoztak ugyan gőzüzemű – kávédarálónak becézett – városi vasúttal, de nem vált be. Az első lóvasutat már 1827-ben tervbe vették, de csak húsz évvel később, 1866. július 30-án döcöghetett el az első járat a mai Kálvin tértől Újpestig.
A ráckevei vonalat is összekötnék a csepeli vonallal, és a Kálvin térig vezetnék. Új szerelvényeket is ígérnek.
Két év után is csak a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését kéri a kormány egy új határozatban.
Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.
A berlini InnoTrans világkiállításhoz kapcsolódóan mutatta be Potsdamban a városi forgalomban közlekedő önvezető tesztvillamosát a Siemens.
Csaknem a hang sebességével száguldó vonattal kötné össze Sydney és Brisbane ausztráliai városokat egy helyi magánkonzorcium, a Hyperloop One kaliforniai vállalat hivatalos partnere.
Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió műsorában.
A kormány jóváhagyta, hogy 392 millió forinttal emeljék a miskolci kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésének támogatását. Emellett 374 milliós támogatást adnak a borsodi megyeszékhely belvárosának tehermentesítését célzó közúti fejlesztések előkészítéséhez. Jóváhagyták a 3-as út elkerülő szakasza előkészítésének és az úgynevezett „Y-híd” kivitelezésének finanszírozását is, bruttó 5,65 milliárd forinttal.
Országszerte mintegy száz, a fővárosban 12 helyen tart ma félpályás útlezáró demonstrációt a Liga szakszervezeti szövetség. A budapestieknek a BKV a kötöttpályás közlekedést javasolja.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is támogatja a villamos- és trolibuszfejlesztéseket, amelyek együttes összege 160 milliárd forint - közölte a főpolgármester.