#kereskedelem




Így csalhatják újabban az áfát
 

Így csalhatják újabban az áfát

Új trend van kialakulóban a magyarországi áfacsalások körében. Míg az utóbbi években zömmel a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari termékeket "utaztattak" fiktív számlákkal "élelmes" magyar vállalkozók, mára más területekre is beszivárgott az áfacsalás. Betonvas, térháló, és zártszelvény utazik Szlovákiába, ahol sokszor le sem pakolják a fuvart, máris fordul vissza a kamion. Állítólag napi 15 kamion is megjárja az utat.

hvg.hu hvg.hu



Egyre jobb üzlet az ásványvíz
 

Egyre jobb üzlet az ásványvíz

Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.

hvg.hu hvg.hu

Nem lesz egyszerű kereskedni öt cápafajjal
 

Nem lesz egyszerű kereskedni öt cápafajjal

A jövőben öt cápa- és két ördögrájafajjal csak engedéllyel és meghatározott keretek között szabad kereskedni – így döntöttek azon a bangkoki tanácskozáson hétfőn, ahol a veszélyeztetett fajok nemzetközi kereskedelmét szabályozó Washingtoni Egyezményt szeretnék korszerűsíteni. A döntésnek 18 hónapon belül kell érvénybe lépnie, és egyelőre ideiglenes. Ellenzői a csütörtökön befejeződő konferencia végéig kérhetnek új szavazást.

MTI MTI

Egyre népszerűbb árellenőrző a mobiltelefon
 

Egyre népszerűbb árellenőrző a mobiltelefon

Minden tizedik magyar mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Vásárlási döntéseikhez az emberek hazánkban mobiltelefon segítségével leginkább személyes használatú elektronikai készülékekről és háztartási eszközökről tájékozódnak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

hvg.hu hvg.hu

Idén mindent visznek az outletek?
 

Idén mindent visznek az outletek?

Idén az outlet piac földcsuszamlásszerű térhódítására elehet számítani – legalábbis amerikai kereskedelmi guruk szerint. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megvalósulhat.

hvg.hu hvg.hu

Nyomatná a magyar termékeket a Lidl
 

Nyomatná a magyar termékeket a Lidl

A Lidl Magyarország elindítja a „Lidl a magyar beszállítókért programot”. Az áruházban elérhető magyar termékek aránya jelenleg is 54 százalék, a programtól azt várják, hogy 2014 végére 60 százalék legyen. A Lidl Magyarország lehetőséget biztosít a magyar beszállítóknak a nemzetközi megjelenésre is, jelenleg 36 magyar beszállító 106 terméke érhető el külföldi Lidl áruházakban.

hvg.hu hvg.hu

Három hét múlva nyit az Árkád 2
 

Három hét múlva nyit az Árkád 2

Hamarosan nyitásközeli állapotba kerül az Örs vezér terén folyó nagyberuházás, az Árkád üzletház bővítése. A 80 millió eurós beruházással az Árkád lesz a legnagyobb bevásárlóközpont.

hvg.hu hvg.hu

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével
 

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével

A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.



Még soha nem zártak be annyi boltot, mint tavaly
 

Még soha nem zártak be annyi boltot, mint tavaly

Bajban vannak nemcsak a kisboltok, de a legjobb plazákon kívül a bevásárlóközpontok bérlői és bérbeadói is, a kikereskedelem összeesése nyomán ugyanis csúsra járt tavaly az üzletbezárás. Az A vidéki plazákban működő üzletek fogynak a leggyorsabban. A piacban a közepes cipőboltok tartják e lelket.

hvg.hu hvg.hu

A magyarok új kedvence a cider
 

A magyarok új kedvence a cider

Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.

hvg.hu hvg.hu

 

"Vegye kézbe" az online terméket!

Tavaly év végén Magarországon is megalakult a 14 éve indult, Európa számos országában jelen lévő Brandbank cég. A vállalat fő profilja minőségi termékképek és termékadatok, valamint azokhoz kapcsolt menedzselt szolgáltatások biztosítása termékek online megjelenéseihez.

hvg.hu hvg.hu


Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi
 

Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.

hvg.hu hvg.hu