Két új boltot is nyit a drogérialánc
A Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. június elején két üzletét is újranyitja a vásárlóközönség számára, az egyiket Komáromban a másikat Berettyóújfalun.
A Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. június elején két üzletét is újranyitja a vásárlóközönség számára, az egyiket Komáromban a másikat Berettyóújfalun.
Miután több magyar vállalkozásnak sikerült külkereskedelmi partnert szerezni keleti államokban, immár külföldön is folytatja partnerkeresési tevékenységét a Creative Expert Consulting Kft. A magyar vállalkozás segít EU-s cégeknek exportlehetőségekhez jutni volt szovjet tagállamokban.
A vállalatok 92 százaléka foglalkoztat frissdiplomásokat a kereskedelmi és vendéglátóiparban, akiket átlagosan 100-150 ezer forint nettó bérrel vesznek fel a munkáltatók.
Új trend van kialakulóban a magyarországi áfacsalások körében. Míg az utóbbi években zömmel a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari termékeket "utaztattak" fiktív számlákkal "élelmes" magyar vállalkozók, mára más területekre is beszivárgott az áfacsalás. Betonvas, térháló, és zártszelvény utazik Szlovákiába, ahol sokszor le sem pakolják a fuvart, máris fordul vissza a kamion. Állítólag napi 15 kamion is megjárja az utat.
A webshoppal is rendelkező üzletek fele legalább annyit értékesít online, mint amennyit a klasszikus csatornákon elad. Élesedik a verseny, átalakulnak a marketing eszközök.
A Nordsee március elején nyitotta meg ötödik budapesti halas gyorséttermét a Campona bevásárlóközpontban, és még az idei év folyamán hatodik egységét is meg fogja nyitni, a hamarosan átadásra kerülő Árkád 2 bevásárlóközpontban.
Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.
A jövőben öt cápa- és két ördögrájafajjal csak engedéllyel és meghatározott keretek között szabad kereskedni – így döntöttek azon a bangkoki tanácskozáson hétfőn, ahol a veszélyeztetett fajok nemzetközi kereskedelmét szabályozó Washingtoni Egyezményt szeretnék korszerűsíteni. A döntésnek 18 hónapon belül kell érvénybe lépnie, és egyelőre ideiglenes. Ellenzői a csütörtökön befejeződő konferencia végéig kérhetnek új szavazást.
Minden tizedik magyar mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Vásárlási döntéseikhez az emberek hazánkban mobiltelefon segítségével leginkább személyes használatú elektronikai készülékekről és háztartási eszközökről tájékozódnak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
Idén az outlet piac földcsuszamlásszerű térhódítására elehet számítani – legalábbis amerikai kereskedelmi guruk szerint. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megvalósulhat.
A Lidl Magyarország elindítja a „Lidl a magyar beszállítókért programot”. Az áruházban elérhető magyar termékek aránya jelenleg is 54 százalék, a programtól azt várják, hogy 2014 végére 60 százalék legyen. A Lidl Magyarország lehetőséget biztosít a magyar beszállítóknak a nemzetközi megjelenésre is, jelenleg 36 magyar beszállító 106 terméke érhető el külföldi Lidl áruházakban.
Hamarosan nyitásközeli állapotba kerül az Örs vezér terén folyó nagyberuházás, az Árkád üzletház bővítése. A 80 millió eurós beruházással az Árkád lesz a legnagyobb bevásárlóközpont.
A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.
Tavaly 57 százalékkal, több mint 1,4 milliárd forintra növelte összbevételét a Kupon Világ.
Bajban vannak nemcsak a kisboltok, de a legjobb plazákon kívül a bevásárlóközpontok bérlői és bérbeadói is, a kikereskedelem összeesése nyomán ugyanis csúsra járt tavaly az üzletbezárás. Az A vidéki plazákban működő üzletek fogynak a leggyorsabban. A piacban a közepes cipőboltok tartják e lelket.
Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.
Tavaly év végén Magarországon is megalakult a 14 éve indult, Európa számos országában jelen lévő Brandbank cég. A vállalat fő profilja minőségi termékképek és termékadatok, valamint azokhoz kapcsolt menedzselt szolgáltatások biztosítása termékek online megjelenéseihez.
Kénytelen meghosszabbítani a trafikkoncessziót a nemzeti dohánymonopólium, mert ijesztő érdektelenség mutatkozott a dohányboltok üzemeltetése iránt.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.
A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek és jobban teljesítenek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik – derül ki a DHL Express felméréséből.