#kereskedelem

Nem lesz egyszerű kereskedni öt cápafajjal
 

Nem lesz egyszerű kereskedni öt cápafajjal

A jövőben öt cápa- és két ördögrájafajjal csak engedéllyel és meghatározott keretek között szabad kereskedni – így döntöttek azon a bangkoki tanácskozáson hétfőn, ahol a veszélyeztetett fajok nemzetközi kereskedelmét szabályozó Washingtoni Egyezményt szeretnék korszerűsíteni. A döntésnek 18 hónapon belül kell érvénybe lépnie, és egyelőre ideiglenes. Ellenzői a csütörtökön befejeződő konferencia végéig kérhetnek új szavazást.

MTI MTI

Nyomatná a magyar termékeket a Lidl
 

Nyomatná a magyar termékeket a Lidl

A Lidl Magyarország elindítja a „Lidl a magyar beszállítókért programot”. Az áruházban elérhető magyar termékek aránya jelenleg is 54 százalék, a programtól azt várják, hogy 2014 végére 60 százalék legyen. A Lidl Magyarország lehetőséget biztosít a magyar beszállítóknak a nemzetközi megjelenésre is, jelenleg 36 magyar beszállító 106 terméke érhető el külföldi Lidl áruházakban.

hvg.hu hvg.hu

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével
 

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével

A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.


Még soha nem zártak be annyi boltot, mint tavaly
 

Még soha nem zártak be annyi boltot, mint tavaly

Bajban vannak nemcsak a kisboltok, de a legjobb plazákon kívül a bevásárlóközpontok bérlői és bérbeadói is, a kikereskedelem összeesése nyomán ugyanis csúsra járt tavaly az üzletbezárás. Az A vidéki plazákban működő üzletek fogynak a leggyorsabban. A piacban a közepes cipőboltok tartják e lelket.

hvg.hu hvg.hu

A magyarok új kedvence a cider
 

A magyarok új kedvence a cider

Több mint 4 millió palack cidert ittak meg a magyarok tavaly, ami egyetlen év alatt több mint nyolcszoros növekedést jelent a piacon. Az édes ízeket jobban kedvelik, és már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják – derül ki a Somersby év eleji elemzéséből.

hvg.hu hvg.hu


Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi
 

Szaúd-Arábiába szállít a Szentkirályi

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. együttműködési megállapodást írt alá egy szaúd-arábiai befektetői csoporttal. Az első szaúdi megrendelés 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre szól. A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.

hvg.hu hvg.hu


Szerbiában terjeszkedik a H&M
 

Szerbiában terjeszkedik a H&M

A délszláv országban való terjeszkedés a H&M idei expanziós terveinek része, a stockholmi székhelyű vállalat Észtországban, Litvániában, Chilében és franchise szerződéssel Indonéziában is üzletet kíván nyitni.

hvg.hu hvg.hu

Nielsen: 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek forgalma
 

Nielsen: 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek forgalma

Öt százalékkal, 1370 milliárd forintra nőtt az élelmiszerekből a kiskereskedelem bevétele 2011 decembere és 2012 novembere között az egy évvel korábbihoz képest, miközben mennyiségben változatlan maradt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 kategóriában.

MTI MTI


Ezek a szakok állami támogatás nélkül is a legkeresettebbek lesznek
 

Ezek a szakok állami támogatás nélkül is a legkeresettebbek lesznek

A hazai marketingképzés számára már tavaly valódi érvágás volt az államilag támogatott felsőoktatási helyek drasztikus csökkentése. Az, hogy sehol nem indult kereskedelem és marketing szak állami finanszírozással, piaci verseny alapúvá tette a képzést – véli Dr. Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) Marketing Intézetének vezetője. A szakember véleménye szerint azonban a kereskedelmi és marketing alapszak továbbra is a legkeresettebb alapképzések között marad.

hvg.hu hvg.hu