#kereskedelem


Kiárusítja önmagát a Tesco
 

Kiárusítja önmagát a Tesco

Internetes aukció keretében árusítja ki elfekvő vagyontárgyait a Tesco. A hipermarketlánc a fővárosi és a vidéki raktárakból összesen 168 kisebb értékű eszközt értékesít, amelyekre szeptember 20-ig lehet licitálni. A kínálatban őrbódé, dagasztógép, csomagolóeszközök, de vitrinek, pultok is szerepelnek.

unknown unknown

Itt az újabb Starbucks
 

Itt az újabb Starbucks

Az idei nyáron második új kávézóját nyitotta meg a vállalat, ezzel kilencre bővül a magyarországi Starbucks-egységek száma. Az új üzlet az Árkád 2-ben indult 161 négyzetméteren.

hvg.hu hvg.hu

Sztrájkba léphetnek a Spar magyar dolgozói
 

Sztrájkba léphetnek a Spar magyar dolgozói

Sztrájkbizottságot alakított a Spar élelmiszerlánc dolgozóinak egy része a bérezésük miatt, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) pedig a munkavállalók nevében bíróságon támadta meg a Sparnál érvényben lévő kollektív szerződést – közölte a KDFSZ.

hvg.hu hvg.hu

Vége a beruházási ínségnek a vállalkozásoknál
 

Vége a beruházási ínségnek a vállalkozásoknál

A vállalkozások beruházási szándéka egyértelműen túljutott a mélyponton, s már egy éve töretlenül növekszik folyamatosan. Jelenleg a vállalkozások 59 százaléka tervez fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adatai szerint A beruházási célok közül továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az élen.

hvg.hu hvg.hu

Új modellel támad az IKEA
 

Új modellel támad az IKEA

Az IKEA új modellel jön ki a piacra, a Stockholm fantázianévvel ellátott sorozat központjában a nappali, étkező és hálószobai megoldások állnak. A cég Magyarországi üzlete a tavalyelőtti veszteségből a múlt évben nyereségbe fordult.

hvg.hu hvg.hu

Újra növekedési pályán a Mapei
 

Újra növekedési pályán a Mapei

Fordítani tudott az előző év csökkenésén és visszaállt a növekedési pályára a Mapei Kft.: főként a belföldi értékesítés lett eredményesebb. A cég szerint a növekedés hátterében az építőipar élénkülése mellett a termékfejlesztés, a szakemberek képzése és az értékesítési partnerekkel együtt működtetett marketing áll.

hvg.hu hvg.hu

A trafiktörvény kis kereskedő cégek ezreit vághatja agyon
 

A trafiktörvény kis kereskedő cégek ezreit vághatja agyon

A trafiktörvény bevezetésével sok olyan cég kerülhet nehéz helyzetbe, ahol eddig az egyéb termékek mellett cigarettát is értékesíthettek, mivel számukra kismértékű forgalomkiesés is végzetes lehet. A tervek szerint összesen 5297 Nemzeti Dohánybolt nyílik, aminek hatása érezhető lesz a cégstatisztikákon is.

unknown unknown

Csak magyar dinnyét árul a Lidl
 

Csak magyar dinnyét árul a Lidl

A Lidl a mai naptól kizárólag Magyarországon termett görögdinnyét tesz elérhetővé áruházaiban. A kiváló minőségű magyar dinnye egészen a szezon végéig egyeduralmat élvezhet a diszkont-áruházláncban.

hvg.hu hvg.hu

Bár vágtat a webshop és a hipermarket, van esélyük a kisboltoknak is
 

Bár vágtat a webshop és a hipermarket, van esélyük a kisboltoknak is

Még mindig a helyi boltok az európai vásárlók kedvencei, a belvárosi üzletvezetőknek vissza kell térniük az alapokhoz, hogy kiszolgálják vevőik igényeit – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint a legtöbb európai még mindig a helyi boltokban vásárol a legszívesebben, sokkal inkább, mint online vagy a városon kívül.

hvg.hu hvg.hu

Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar
 

Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar

Amikor a magyarok vásárolnak, 54 százalékuk tartja egyik legfontosabb szempontnak az árat. Ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a 65 százalékos európai átlag. Az áru minősége a magyarok 46 százalékánál tartozik vásárlási döntésük legfontosabb kritériumai közé. Ennél nagyobb, 73 százalék a vizsgált huszonkilenc európai ország átlaga. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi internetes felmérése arról, hogy az életstílus milyen módon befolyásolja a fogyasztási szokásokat és az emberek viselkedését vásárláskor.

unknown unknown

Nagy gondban vannak a magyar zálogházak
 

Nagy gondban vannak a magyar zálogházak

Hivatalosan egyelőre kevéssé látszik, a piaci hírek szerint azonban mind több zálogház kerül nehéz helyzetbe az aranyár zuhanása miatt. Menekülési stratégiával csak töredékük rendelkezik és a pénzintézetek sem elégedettek az üzletággal – olvasható a csütörtöki Napi Gazdaságban.

MTI MTI

Egyre kevesebben fizetik meg a márkát és a marketinget
 

Egyre kevesebben fizetik meg a márkát és a marketinget

A kereskedelmi márkás termékek értékbeli piacrésze a napi fogyasztási cikkek piacán 2012-ben 2011-hez képest kissé csökkent és éves átlagban 25 százalékos szintet ért el. Elsősorban a B márkák tudtak erősödni a kereskedelmi márkák rovására. Az A márkák részesedése gyakorlatilag nem változott: 2012-ben is a teljes FMCG forgalom közel felét adták ezek a termékek.

hvg.hu hvg.hu


Közeledik a kereskedők aranykora?
 

Közeledik a kereskedők aranykora?

Hosszas mélyrepülés után 2013 júniusában immár három negyedéve emelkedik a GfK Hungária komplex fogyasztói bizalom indexének értéke . A fogyasztói várakozások az ország gazdasági helyzetének rövid távú optimista megítélése okán erőteljesen javultak, a vásárlási hajlandóság egyelőre még stagnál.

hvg.hu hvg.hu

Még mindig jó üzlet szomjúságbiznisz
 

Még mindig jó üzlet szomjúságbiznisz

Az ital-nagykereskedelmi vállalkozások piacára egyre többen léptek be az elmúlt években, a korábbi időszakban elért teljesítményük alapján ez nem is meglepő, igaz, az árbevételük lendületes emelkedése tavalyelőtt megtorpant. Az összesített eredményük is visszaesett, ennek ellenére az eredményük végig a pozitív tartományban maradt.

hvg.hu hvg.hu

Szeretik a Burberryt a kínaiak
 

Szeretik a Burberryt a kínaiak

Bevételeiknek körülbelül egynegyedét kínai vásárlóknak köszönhetik a brit Burberry divatmárka tulajdonosai, és ez további fejlesztésekre indítja őket a világ luxuspiacából mind nagyobb szeletet hasító Kínában.

MTI MTI


Már a zöldség és a gyümölcs sem nagyon kell
 

Már a zöldség és a gyümölcs sem nagyon kell

A magyar háztartások éves élelmiszerre fordított kiadásainak közel egytizedét zöldségre és gyümölcsre költik. Bár a vásárlói kör változatlan, az elmúlt évek nehézségei okán ma már e kategóriából is kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak a háztartások. Ennek eredményeképpen mindkét kategória forgalma csökkent a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint. A beszerzést a fogyasztók főként piacokon, őstermelőknél, illetve zöldség-gyümölcs üzletekben intézik.

hvg.hu hvg.hu