#kereskedelem

A trafiktörvény kis kereskedő cégek ezreit vághatja agyon
 

A trafiktörvény kis kereskedő cégek ezreit vághatja agyon

A trafiktörvény bevezetésével sok olyan cég kerülhet nehéz helyzetbe, ahol eddig az egyéb termékek mellett cigarettát is értékesíthettek, mivel számukra kismértékű forgalomkiesés is végzetes lehet. A tervek szerint összesen 5297 Nemzeti Dohánybolt nyílik, aminek hatása érezhető lesz a cégstatisztikákon is.

unknown unknown

Csak magyar dinnyét árul a Lidl
 

Csak magyar dinnyét árul a Lidl

A Lidl a mai naptól kizárólag Magyarországon termett görögdinnyét tesz elérhetővé áruházaiban. A kiváló minőségű magyar dinnye egészen a szezon végéig egyeduralmat élvezhet a diszkont-áruházláncban.

hvg.hu hvg.hu

Bár vágtat a webshop és a hipermarket, van esélyük a kisboltoknak is
 

Bár vágtat a webshop és a hipermarket, van esélyük a kisboltoknak is

Még mindig a helyi boltok az európai vásárlók kedvencei, a belvárosi üzletvezetőknek vissza kell térniük az alapokhoz, hogy kiszolgálják vevőik igényeit – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint a legtöbb európai még mindig a helyi boltokban vásárol a legszívesebben, sokkal inkább, mint online vagy a városon kívül.

hvg.hu hvg.hu

Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar
 

Micsoda meglepetés: az ár alapján vásárol a magyar

Amikor a magyarok vásárolnak, 54 százalékuk tartja egyik legfontosabb szempontnak az árat. Ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a 65 százalékos európai átlag. Az áru minősége a magyarok 46 százalékánál tartozik vásárlási döntésük legfontosabb kritériumai közé. Ennél nagyobb, 73 százalék a vizsgált huszonkilenc európai ország átlaga. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat nemzetközi internetes felmérése arról, hogy az életstílus milyen módon befolyásolja a fogyasztási szokásokat és az emberek viselkedését vásárláskor.

unknown unknown

Egyre kevesebben fizetik meg a márkát és a marketinget
 

Egyre kevesebben fizetik meg a márkát és a marketinget

A kereskedelmi márkás termékek értékbeli piacrésze a napi fogyasztási cikkek piacán 2012-ben 2011-hez képest kissé csökkent és éves átlagban 25 százalékos szintet ért el. Elsősorban a B márkák tudtak erősödni a kereskedelmi márkák rovására. Az A márkák részesedése gyakorlatilag nem változott: 2012-ben is a teljes FMCG forgalom közel felét adták ezek a termékek.

hvg.hu hvg.hu


Közeledik a kereskedők aranykora?
 

Közeledik a kereskedők aranykora?

Hosszas mélyrepülés után 2013 júniusában immár három negyedéve emelkedik a GfK Hungária komplex fogyasztói bizalom indexének értéke . A fogyasztói várakozások az ország gazdasági helyzetének rövid távú optimista megítélése okán erőteljesen javultak, a vásárlási hajlandóság egyelőre még stagnál.

hvg.hu hvg.hu

Még mindig jó üzlet szomjúságbiznisz
 

Még mindig jó üzlet szomjúságbiznisz

Az ital-nagykereskedelmi vállalkozások piacára egyre többen léptek be az elmúlt években, a korábbi időszakban elért teljesítményük alapján ez nem is meglepő, igaz, az árbevételük lendületes emelkedése tavalyelőtt megtorpant. Az összesített eredményük is visszaesett, ennek ellenére az eredményük végig a pozitív tartományban maradt.

hvg.hu hvg.hu

Szeretik a Burberryt a kínaiak
 

Szeretik a Burberryt a kínaiak

Bevételeiknek körülbelül egynegyedét kínai vásárlóknak köszönhetik a brit Burberry divatmárka tulajdonosai, és ez további fejlesztésekre indítja őket a világ luxuspiacából mind nagyobb szeletet hasító Kínában.

MTI MTI


Már a zöldség és a gyümölcs sem nagyon kell
 

Már a zöldség és a gyümölcs sem nagyon kell

A magyar háztartások éves élelmiszerre fordított kiadásainak közel egytizedét zöldségre és gyümölcsre költik. Bár a vásárlói kör változatlan, az elmúlt évek nehézségei okán ma már e kategóriából is kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak a háztartások. Ennek eredményeképpen mindkét kategória forgalma csökkent a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint. A beszerzést a fogyasztók főként piacokon, őstermelőknél, illetve zöldség-gyümölcs üzletekben intézik.

hvg.hu hvg.hu


Így csalhatják újabban az áfát
 

Így csalhatják újabban az áfát

Új trend van kialakulóban a magyarországi áfacsalások körében. Míg az utóbbi években zömmel a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari termékeket "utaztattak" fiktív számlákkal "élelmes" magyar vállalkozók, mára más területekre is beszivárgott az áfacsalás. Betonvas, térháló, és zártszelvény utazik Szlovákiába, ahol sokszor le sem pakolják a fuvart, máris fordul vissza a kamion. Állítólag napi 15 kamion is megjárja az utat.

hvg.hu hvg.hu



Egyre jobb üzlet az ásványvíz
 

Egyre jobb üzlet az ásványvíz

Ásványvizet hetente több alkalommal is fogyaszt a magyar lakosság, az gyakorlatilag a napi étrend részévé vált. Egy átlagos vásárló háztartás évente mintegy 330 liter, azaz havi mintegy 30 liter ásványvizet visz haza. Hódítanak az ízesített vizek és a vásárlók visszapártolni látszanak a gyártói márkákhoz. Az ásványvíz ezon ritka termékek egyike, amelyek forgalmában csökkent a hipermarketek részesedése.

hvg.hu hvg.hu