Valami megint nem stimmelt a 4-es metró kijelzőjén
Nem Kelenföld, hanem Kelenföd felé tartott a 4-es metró kedd reggel az Index fotója szerint.
Nem Kelenföld, hanem Kelenföd felé tartott a 4-es metró kedd reggel az Index fotója szerint.
Meghibásodott a kijelző a 4-es metró Keleti pályaudvar állomásánál - tapasztalta a hvg.hu munkatársa szombaton kora délután. Egy biztos: a BKK Windows-t használ. A metróforgalom mindeközben persze zavartalanul zajlik.
A használtan vásárolt Volvo és Mercedes Citaro buszokba is beszerelik nemsokára a futáros kijelzőket Budapesten. Ezeken láthatják majd az utasok a járatszám mellett az időt, illetve azt, hogy milyen megálló következik és milyen átszállási kapcsolatok vannak.
A főbb csomóponti megállókban felszerelt Futár-kijelzők fele már pontos információkat nyújt arról, hogy melyik járat mikor érkezik a megállóba – mondta pénteken a BKK vezérigazgató-helyettese. Somodi László szerint pénteken 68 megállóban kapcsolják be a kijelzőket.
Összesen 107 szegedi megállóhelyen szerelnek fel utastájékoztató kijelzőket, amelyek tavasztól informálnak a járatokról. Az Szegedi Közlekedési Társaság diszpécserközpontját is fejlesztik. A cég összes járművén szintén lesz kijelző – írja a Délmagyarország.
A vádiratban leírtakat támasztotta alá a Kecskeméti Törvényszéken azt a tanú, aki a szentendrei HÉV utastájékoztatójáról beszélt a Hagyó-perben. A szentendrei HÉV Batthyány tér és Békásmegyer közötti utastájékoztató rendszerét 2007 végén átadták, de még 2008 közepén sem üzemelt rendesen, az alkalmatlan kijelzők mellett a rendszer programja sem működött hibátlanul – összegezte a tanú. A rendszert a CC Soft Kft. készítette.
Összesen negyvenegy forgalmas buszmegállóban helyeztek el digitális kijelzőt Kaposváron. Az utasok ezekről tájékozódhatnak arról, mikor, milyen busz érkezik oda, és hol van azoknak a végállomása. A rendszert szerdán mutatták be.
Valós idejű forgalomirányítási és utastájékoztató rendszert állított üzembe kedden a Vértes Volán Tatán, Tatabányán és a két kistérség 18 településén.
Már működnek néhány fővárosi megállóban a kijelzők, amelyeket a Futár-projekt részeként telepítettek az akasztófaként emlegetett fémtartókra. Egyelőre csak tesztüzem van, így a járatok érkezése helyett az utasok a nyári villamosvágány-felújításhoz kapcsolódó forgalmi információkat olvashatják a berendezéseken.
A budapesti villamosokról is eltűnnek lassan a régi utastájékoztató és a járatszámot jelző táblák. Az információk modern kijelzőkön láthatóak majd, miután a villamosokon is kiépítették a FUTÁR rendszert.
Felszerelték Budapesten az első nagyméretű kijelzőket, amelyek a legforgalmasabb végállomásokon és átszállópontokon mutatják majd a tömegközlekedési járművek menetrendjét. Egyebek mellett a Stadionok metróállomás előtti téren áll már ilyen a dupla kijelző – derül ki a BKK Facebook-oldalára feltett fotókról.
Hatalmas sikert jósol a hajlékony kijelzők számára az IHS iSuppli piackutató vállalat, 2013-ben mindössze 3,2 millió ilyen kijelzőt adnak el, 2020-re ez a szám 800 millió közelébe fog emelkedni – írja a HWSW. A telefonok, okosórák, pc-k mellett akár az épületek görbe falait követő megjelenítőkben is hasznosítani lehet majd őket.
Fejlesztőknek hasznos, a mobilok és tabletek iránt érdeklődőknek pedig érdekes a screensiz.es weboldal.
A Samsung héten bemutatkozó csúcstelefonjába kerülő képernyő állítólag 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt elődjénél.
Az új Gorilla Glass jobban ellenáll a karcolásoknak, ha pedig már keletlekett egy apró sérülés, igyekszik megakadályozni, hogy az további utat törjön magának a képernyőn.
A Sharp a Consumer Elecronics Show-n mutatta be saját fejlesztésű IGZO technológiás kijelzői legújabb generációját. Az IGZO-t nem szeretnék megtartani maguknak, sőt kifejezetten arra törekednek, hogy az LCD-t váltó új piaci sztenderdet csináljanak belőle.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkezdte a Futár, vagyis a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer tesztelését. A járművekre nyár elejéig szerelik fel az ehhez szükséges berendezéseket.
Összesen 290 millió forintból fejlesztette utastájékoztató rendszerét a GYSEV.
Az EU-s jogszabály szerint az új autótípusokon kötelező lesz a keréknyomás-figyelő és egy olyan kijelző is, amely a sebességfokozatot mutatja.
Bemutatták kedden a fővárosi Futár-projektet, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ dolgozott ki. A Futár, vagyis a Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer részeként 2013-tól GPS-alapú utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszert vezetnek be Budapest tömegközlekedésében.