#kritika




Az év legjobb filmje vagy nagy csalódás az Oscar nagy esélyese?
 

Az év legjobb filmje vagy nagy csalódás az Oscar nagy esélyese?

Hat Oscar-jelöléséből meglepő lenne, ha legalább Cate Blanchett ne kapná meg a legjobb női főszereplő díját, de a Tár című, különleges filmnek a legjobb film díjára is van esélye. Szinte mindenki imádja, de van ellenvélemény is: duplakritika.

Gyükeri Mercédesz – Kovács Bálint Gyükeri Mercédesz – Kovács Bálint








Szent vagy csaló az apáca, aki Krisztus mellett egy másik nőt is magába fogad?
 

Szent vagy csaló az apáca, aki Krisztus mellett egy másik nőt is magába fogad?

Leszbikus apácákról szól az Elemi ösztön rendezője, Paul Verhoeven új filmje. Az igaz történeten alapuló Benedetta azonban messze nem olyan kedélyborzoló, mint gondolnánk, habár egy percig sem riad vissza a blaszfémiától és néhol szándékosan rájátszik a pornófilmes toposzra is. Ettől viszont csak szórakoztatóbb lesz a film, amelyet egyszerre tudunk nézni politikai drámaként, erotikus thrillerként és filozófiai értekezésként a szeretet mibenlétéről.

Oláh Krisztina Oláh Krisztina



Kaleidoszkóp: A Netflix csal, de ha csak a kezeit figyeljük, a trükk működik
 

Kaleidoszkóp: A Netflix csal, de ha csak a kezeit figyeljük, a trükk működik

A Netflix új bankrablásos sorozatának epizódjait bármilyen sorrendben megnézhetjük, ez a variációs lehetőség önmagában izgalmasabb, mint a sorozat részei akármilyen fix elrendezésben. Mindez arról is képes elvonni a figyelmünket, hogy tulajdonképpen egy közepes, logikai buktatóktól és fájó hiányosságtól sem mentes sztorit nézünk. Kaleidoszkóp kritika.

Csatári Flóra Dóra Csatári Flóra Dóra