#kultúra




Szenvedés, sérülés, kiégés: a balett-táncos nem csak egy test, amit le lehet cserélni egy másikra
 

Szenvedés, sérülés, kiégés: a balett-táncos nem csak egy test, amit le lehet cserélni egy másikra

Zsinórban több mint negyven Diótörő-előadáson táncolt, majd túlhajszoltságra és gyakori sérülésekre hivatkozva hét év után felmondott az Operaház balettkarának egyik táncosa, Kovács Noel Ágoston. A felmondásához egy levelet is mellékelt, amelyben arra panaszkodott, hogy a táncosok egyik előadásból ugranak a másikba, nincs elég idő a pihenésre, hiányzik a megbecsültség, a tánckarban nagy a fluktuáció. De vajon kötelező velejárója-e a fájdalom és a szenvedés a balettnek? Szabadúszó és társulatban dolgozó művészt, egészségvédelmi és jogi szakértőt, valamint az Operaházat és a Balettintézetet kérdeztük, hogy kiderítsük a választ. A témával hamarosan újabb cikkben foglalkozunk.







Pogány Judit: Ma már csak elvileg tudok odaállni ügyek mellé
 

Pogány Judit: Ma már csak elvileg tudok odaállni ügyek mellé

Korábban minden nagy tüntetésen ott volt Pogány Judit színművész, az SZFE-botrány idején őrt is állt. A HVG-nek adott interjúban azt mondta, azóta megöregedett, elfáradt, ezért tud csak jelképesen az ügyek mellé állni. Beszélt arról is, miért merte "egyáltalán nem alkalmas alkattal" megcélozni a színészi pályát, hogyan került Kaposvárra, majd "szúrta ki" Zsámbéki Gábor egy kisebb szerepben. Fia ügyéről és a Koltai Róberthez fűződő viszonyáról is kérdeztük. HVG-portré.







Grétsy László úgy halt meg, ahogy tervezte
 

Grétsy László úgy halt meg, ahogy tervezte

Az utolsó percig aktívan dolgozott, és nem szorult mások gondozására. Végül álmában halt meg, nem sokkal a 92. születésnapja előtt. A barátai, kollégái idézték fel az emlékeiket a legendás nyelvészről.

hvg.hu hvg.hu