Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Újfajta szárnyakkal szerelnék fel a repülőket: a NASA és a Boeing ötlete feleannyi fogyasztást és érezhetően olcsóbb repülést is jelenthet.
A repülés költségeire és a környezetre is jó hatással lesz a NASA és a Boeing közös fejlesztése. A szakemberek hosszabbá és könnyebbé alakítanák át a gépek szárnyait és megváltoztatnák azok formáját is. Az új szárnykonstrukciónak köszönhetően változna a légellenállás.
A kialakítás jelentős megtakarítást eredményezhet: a fejlesztők számítása szerint a most használt, hagyományos szárnyú repülőkhöz képest az új megoldással nagyjából 50 százalékkal kevesebb üzemanyagra lenne szükség. Sőt: a jelenleg fejlesztett más új technológiáknál is 4-8 százalékkal jobban teljesít a NASA és a Boeing megoldása.
Az 50 százalékkal jobb fogyasztás károsanyag-kibocsátás terén értelemszerűen ugyanekkora csökkenést jelent, de komoly hatással lehet a légitársaságok költségeire is, egy átlagos repülőjegy árának ugyanis közel harmadát teszi ki az üzemanyagköltség.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.