Inkább fizet 9 millió eurót a Volkswagen, csak érjen véget a vezetői ellen a dízelbotrány miatt indult vizsgálat
A cég állítja: sem a vezérigazgató, sem az elnök nem sértett törvényt.
A cég állítja: sem a vezérigazgató, sem az elnök nem sértett törvényt.
Többet ártunk a környezetünknek azzal, hogy most otthon maradunk, mintha repülőre ülnénk. És az is rossz hír, hogy a légszennyezettség csökkenése fokozza a globális felmelegedést.
Ráadásul két évvel korábban, mint ahogy azt tervezték. Mondjuk, Greta Thunberg hazájától nem is vártunk volna mást.
A szervezet az állampolgárok hiányát demonstrálta így abban a döntésben, amellyel a holland kormány a környezetszennyező nagyvállalatokat, a KLM légitársaságot vagy a Schiphol repteret segítette ki.
Kell még ennél erősebb érv?
Nem elegendő a klímaváltozás megállításához az üvegházhatású gázok kibocsátásának a koronavírus-járvány miatt bekövetkező csökkenése – közölte Meteorológiai Világszervezet (WMO), arra sürgetve a kormányokat, hogy a járványból való kilábalás terveibe integrálják a klímaváltozási akcióterveket is.
Leállt a fél világ, Kína felett kitisztult az ég, globálisan jelentősen lecsökkent a károsanyag-kibocsátás: a Föld napján ünnepelhetnénk, de valójában mindez meg sem kottyan a klímaváltozásnak. Mostanra pedig az is világos, hogy a környezetünk tendenciózus pusztítása hozzájárult a koronavírus-járványhoz. Ha eddig kongatták, most már verik a kutatók a vészharangot: az epidémia lehet az egyik utolsó nagy lehetőségünk.
A koronavírus-járvány következményeként túlkínálat alakult ki az olaj világpiacán, az egyre alacsonyabb olajárak pedig keresztbe tehetnek annak, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást.
Megalapozatlanok azok a félelmek, hogy az elektromos autók használata – minden lehetséges faktort figyelembe véve – növelné a karbonkibocsátást. Ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamos energia zömét – állítja nyugat-európai egyetemek egy közös kutatása.
A járművek tetején légszűrő berendezések vannak. Egy járat 100 nap alatt 65 gramm szennyező anyagot von ki a levegőből.
Nem csak új évtized, új korszak is kezdődik az idén az autóiparban. A gyártóknak minden korábbinál szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak kell megfelelniük, miközben a vásárlók nem feltétlenül a legzöldebb termékeket favorizálják.
Szakértők szerint az ország csak drasztikus intézkedések bevezetésével lesz képes megfelelni a klímacéloknak.
Nyakunkon a minden korábbinál szigorúbb EU-s károsanyag-kibocsátási norma, amelynek csak villanyosítással tudnak megfelelni a gyártók. Ki jobban, ki kevésbé teszi elektromossá autóit, ez pedig különböző előnyökkel és hátrányokkal járhat.
A fenntarthatósági megfontolások és előírások mellett miért lehet jó és megtérülő befektetés a megújuló energiafelhasználás, különös tekintettel a napelemrendszerekre? Az ökológiai lábnyom csökkentése mellett számos más érv is amellett szól, hogy a közeljövőben kulcsfontosságú szerepet kapnak az ilyen típusú rendszerek. Ami egészen biztos: a megújuló energia nagyon menő, és egyre menőbb.
Megállhat a magyar újautó-piac látványos növekedése. Mivel szigorodtak a károsanyag-kibocsátási szabályok, a kereskedők sok olyan autót adtak el papíron az első három negyedévben, amelyeket szeptembertől már nem lehetne.
A gyártók már csak a villanymotoros modellek széles körű bevezetésével tudnak megfelelni a szigorodó környezetvédelmi normáknak. A fejlesztések szakadatlanul folynak, nőnek a hatótávok, és a telepek élettartamát is egyre jobban kitolják.
A forrásánál összesíti a klímaváltozást okozó szén és kőolaj elégetésének hatását egy tanulmány. A bányavállalatok és olajcégek nem felelősek a kereslet vezérelte felhasználásért, azért viszont annál inkább, hogy jó ideje maguk is tudtak a szén-dioxid-kibocsátás káráról, de a saját érdekeiket követték.
Legalábbis két osztrák autós szervezet szerint, mert az nem igazságos megoldás, hogy a szegényebb autósokat azzal büntetik, hogy kitiltják autóikat a városközpontokból.
Az amerikai kormány megvonja az államtól a szövetségi engedélyt arra, hogy önállóan határozza meg a kipufogógáz-kibocsátási szabályokat.
Részben ez az oka, hogy száguld az új autók piaca.