A pedagógusok szerint sokakat lepontoztak a teljesítményértékelésen, hogy ne kelljen pluszpénzt fizetni nekik
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.
Sok tanár éppen egyetlen ponttal csúszott le a kiemelkedő kategóriába sorolásról.
Drasztikusan csökkent a nyolcadikos budapesti diákok szövegértési teljesítménye a legutóbbi kompetenciamérésen. Országosan azért még elkeserítőbb a helyzet: a nyolcadikosok csaknem felének hiányoznak azok a képességei, amelyek a mindennapi életben való boldoguláshoz kellenének.
A miniszterelnöknek és az oktatási államtitkárnak elküldött levelében azt kéri, hogy „a magyar gyermekek iránt »szeretettel áthatott« szolgáló hatalmuknál fogva tegyenek lépéseket a kémiaoktatás helyretétele érdekében”.
A Biztonságos Suli Program célja az iskolákon belüli erőszakos helyzetek megszüntetése. Balázs György önvédelmi oktatóval, a program létrehozójával elkaszált országos tervekről, határok kijelöléséről, az iskolapszichológusok körüli gondokról is beszélgettünk.
A fiú állítása szerint nem lepődött meg azon, hogy lecsaptak rá.
Nem biztos, hogy még az ő életében olyan lesz az oktatási rendszer, ahova szívesen visszamenne dolgozni, de most ezért dolgozik – mondta a HVG-nek Törley Katalin, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium polgári engedetlenség miatt elbocsátott pedagógusa. Kisstílű bosszúállásként értelmezi, hogy olyan igazgatók sem kaptak lehetőséget a folytatásra, akikkel a szülők és a diákok is elégedettek voltak.
Azt a Belügyminisztérium is elismerte, hogy ez érzékeny adatnak minősül, és a szülők jogszerűen megtagadhatják a választ.
Ezért antikorrupciós képzést indítanak pedagógusoknak. Totyik Tamás szakszervezeti vezető szerint először a tankerület vezetői szorulnának ilyen oktatásra.
Vagy magát is becsapja a kormány, amikor a tanárképzésre jelentkezők számának látványos megugrásáról beszél, vagy szándékosan tájékoztat félre. A tanárhiány a jövőben sem látszik enyhülni.
Egy XVII. kerületi állami általános iskolában a szülőktől kérnek segítséget az épület takarításához, amíg a tankerület nem talál új takarítócéget – tudta meg a Telex.
Az elmúlt hat évben több mint húsz alapítványi és magániskola nyílt, de így is kevés a hely.
Ha komolyan gondolta, ha nem, a hozott hátrányok csökkentésével indokolta a kormány az oktatás központosítását. Az elmúlt bő egy évtized mérlege jól mutatja: épp az ellenkezője történt.
Egy szakértő szerint a kormány vészmegoldásai mindig tovább rontják a minőséget.
Továbbra is elfogadhatatlannak tartják a felmentés tényét, módját és indoklását.
Mit tehet a szülő és mit a tanár, ha egy gyerek okostelefon-függővé válik? Hol segít az állam, ha segít egyáltalán? Segítség-e az, hogy betiltják az okostelefonokat a közoktatásban? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk.
Fordulat körvonalazódik, miután a világ országainak negyedében már betiltották az iskolai mobilozást, és az újabb kutatások, valamint oktatási tapasztalatok nyomán erre buzdítják a többieket is. A liberálisabb álláspont képviselőinek azért maradt még néhány erős érvük. Kérdés, hogy ezekből Magyarországon melyik intézményben mernek majd meríteni bármit is.
Vajda Ádám és Bacsur Dániel középiskolás éveik elején jártak, amikor kitört a koronavírus-járvány, és online oktatásra kellett átállni. A fiatalok az ott szerzett rossz tapasztalatokból építkezve hozták létre azt a platformot, ami a mesterséges intelligencia aktuális vívmányait kombinálja a magyarországi közoktatás követelményeivel. Ez az Avatar, a 24 órán át rendelkezésre álló tanár.
A magyar diákok kreativitása jóindulattal közepes – ezt a következtetést lehet levonni a PISA-felmérés egyik „melléktermékéből”. És akkor még nem volt szó az elit- és hátrányos helyzetű intézmények eredményeiről.
Orbán idén is rástartolt az érettségizőkre, több tízezer végzőst szpemmelt a kormánypropagandával.
Az utóbbi két évben csökkent a nyelvvizsgák és a nyelvtanfolyamok népszerűsége, de a fiatalok nyelvtudása javult. Beszélgetés Légrádi Tamással, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnökével.