Sikerült a teszt: 1000 km/h-val száguldott a kínai szupervonat
Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze. Jöhet az ultra-nagy sebességű vonatok kora.
Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze. Jöhet az ultra-nagy sebességű vonatok kora.
Az olasz IronLev megoldotta, hogy ne kelljen speciális sínpárokat alkalmazni a maglev technológián alapuló vonatok közlekedéséhez. Ezzel 340 ezer kilométernyi meglévő vasúti pálya válhat az ilyen – Kínából és Japánból ismerhető – szupervonatok számára használhatóvá Európában.
Begyújtotta a rakétákat Kínában, egy kétkilométeres tesztpályán már 623 kilométeres óránkénti sebességgel hasított egy vonat. A cél az 1000 km/h.
Kína újra és újra rálicitál az eddig is irigylésre méltó vasúti sebességi rekordjaira. Most a lebegő mágnesvonatuk érte el az óránkénti 453 kilométeres sebességet – ezzel pedig környezetbarátabb alternatívája lehet a repülésnek is.
Kína egy kétkilométeres tesztpályán gyorsította fel a saját fejlesztésű hipergyors vákuumvasútját, ami ha elkészül, a világ leggyorsabb szárazföldi közlekedési eszköz lesz.
Kína nemcsak a vasúti, hanem a közúti közlekedésben is alkalmazná a maglev technológiát.
A maglev technológiájú vonattal mindössze 2,5 óra alatt lesz teljesíthető az az út, ami repülővel is több mint 3 óráig tartana.
Először tesztelték a hyperloop futurisztikus közlekedési rendszert a nevadai sivatagban. Az utasok szerint sima menet volt.
Végre a belső terei is megcsodálhatók annak a vonatnak, amely a kínaiak legújabb fejlesztése, és amelyik hihetetlen sebességgel közlekedik majd.
Elkészült a kínaiak új, maglev-technológiával közlekedő vonata, amit a tervek szerint 2021-ben kezdenek majd el gyártani.
A mágneses mező által mozgatott és pályán tartott vonat csúcssebessége világrekord lesz, ha elkészül.
Egyetlen hét leforgása alatt kétszer döntött sebességrekordot az amerikai hadsereg mágnesvasútja.
Az okostelefonok tudása, felszereltsége orvosi célokra is felhasználható.
Új sebességi rekordot állított fel 590 kilométerrel a japán lebegő mágnesvasút, de egyelőre egy kísérleti pályán. Amúgy élesben csak 2027-től indítják be.
A világ leggyorsabb, közforgalomban működő vonata eddig a kínai Sanghaj Maglev volt, a maga 431 km/h-s csúcssebességével. De az új japán vonat még ezen is túltesz: az utasok hétvégén próbálhatták ki az Uenohara és Fuefuki közt tesztelt új szerelvényt, a Shinkansen a 42,8 km-es útja során az 500+ km/h-s csúcssebességet is elérte.
A mágneses mezővel pályán tartott kínai vonat prototípusa az utasszállító repülőgép sebességének háromszorosára is képes lehet majd.
Az új japán szupervonat alapbeállítása megtörtént, de egy bő évtizedet kell várni arra, hogy az első pálya, amin több mint 500 km/h sebességgel repeszthetünk, elkészüljön. A japán gazdaság legdrágább közlekedési beruházása kezdődik.