Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az új japán szupervonat alapbeállítása megtörtént, de egy bő évtizedet kell várni arra, hogy az első pálya, amin több mint 500 km/h sebességgel repeszthetünk, elkészüljön. A japán gazdaság legdrágább közlekedési beruházása kezdődik.
Jövőre megkezdik a Tokió–Nagoya mágneses vasút nyomvonalának építését Japánban. Az 5,4 billió jenbe (2,3 ft/jen árfolyamon számolva: 12,42 ezer milliárd – azaz: billió – forintba) kerülő beruházás első szakaszához már csak a kormány hozzájárulása kell. Ha megépül, alig több mint 40 perc alatt 266 km utat tesz majd meg a szupervonat – többnyire a föld alatt –, miközben meg is áll majd néhány állomáshelyen.
A Railway Gazette-re hivatkozó Indóház Online azt írja, hogy ha a beruházás el is indul a tervek szeirnt, és nem is csúszik meg, akkor is csak a 2020-as évek utolsó harmadára végeznek ezzel a beruházással. Ha így lesz, akkor a Tokió és a nagoyai Sinkanzen állomás alatt létesített maglev-végállomás közötti utat a szupervonat a jelenleg 95 perces menetidejét jócskán lefaragva, alig 40 perc alatt teszi majd meg.
A nagyrészt a földbe fúrt, speciálisan kialakított, nyílegyenes pályán a tervek szerint 505 km/h lesz a legnagyobb elérhető sebesség. Ekkora sebességgel alig egy óra alatt – elvileg – át lehetne szelni Magyarországot.
Az első mágneses vasúti szerelvényeket 2027-ben állítják szolgálatba, eközben a vonal Osaka felé történő továbbépítése is megkezdődhez, igaz, a 2045-ig tartó építkezés további 3,6 billió jent emészthet majd fel. A Central Japan Railway bizakodó.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.