Visszatérhet a viccmesélő buszsofőr
A BKV a 3-as metró vonalának teljes lezárásakor számít leginkább Bócsa Viktorra, akit néhány éve azért rúgtak ki, mert vicceket mesélt vezetés közben.
A BKV a 3-as metró vonalának teljes lezárásakor számít leginkább Bócsa Viktorra, akit néhány éve azért rúgtak ki, mert vicceket mesélt vezetés közben.
Az önkormányzati választásokra se fejeződik be az M3-as metró felújítása, holott eredetileg már az országgyűlési választások előtt megtartották volna az átadó ünnepséget – értesült a Magyar Narancs.
Egyeztetnek a klíma beszereléséről a metrószerelvényekbe.
Újabb fotók készültek a 3-as metró felújítás alatt álló északi szakaszáról, annak is az újpesti részéről. Az állomások burkolatát már elbontották, az egyik oldalon felszedték a síneket, a másikon pedig munkavonat jár, azzal szállítják el például a törmeléket. Külön érdekességnek számítanak a betonig lecsupaszított Újpest-városkapu és Újpest-központ állomások, amelyekre most egyáltalán nem lehet ráismerni.
Lift, lépcsőlift, ferdepályás lift – a mostani tervek alapján többféle megoldást bevetnek majd a 3-as metró felújításakor az állomások akadálymentesítéséhez. Pénteken az Ecseri úti és a Pöttyös utcai megállókba javasolt liftfajtát mutatták be.
Ferdepályás liftek még nincsenek Magyarországon, ezért először honosítani kellene ezeket a berendezéseket, majd hatósági engedélyt szerezni az üzemeltetésükhöz.
Ha a 3-as metró déli szakaszán tényleg kihagynák végül az akadálymentesítésből a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállót, a kerekesszékeseknek valószínűleg hosszabb menetidővel kellene számolniuk.
Az északi szakasz felújítását már megkezdték. A jóval rosszabb állapotban lévő középső valamint déli szakasz rekonstrukciójára ismét kiírták a közbeszerzési eljárást.
A budapesti tömegközlekedéssel foglalkozó egyesület szerint a főpolgármester alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését, pedig egy olyan ügyről van szó, ami évtizedekre meghatározza majd azt, ki és hogyan használhatja a felújítás után a forgalmas metróvonalat.
A BKK szerint az érintett aluljárók felújítása körülbelül nettó 11 milliárd forintba kerülne.
Ha nem jár a metrópótlónak átkeresztelt villamos, válasszák a metrópótló villamost pótló autóbuszt!
A felújítás után a vonal több megállóját máshogy fogják hívni, mint korábban.
Elkészültek a látványtervek, amelyekről kiderül: két állomás neve is megváltozik.
Ezek nyilván továbbra is gyermekbetegségek.
Az olimpiai népszavazás elől megfutamodott a kormány, helyette a vizes vb-n láthattunk, milyen a hétről hétre dráguló sportesemény. Az élelmiszerháborúban nincs győztes, az óriásplakátos harcban annál inkább. Ez a hvg.hu éves gazdasági összefoglalója.
A főpolgármester azzal érvel, hogy például New Yorkban a metróállomások 20 százaléka akadálymentes csak, így ehhez képest a Budapestre tervezett 40 százalékos vagy annál nagyobb arány "nem szégyellnivaló".
Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint "csak pénzügyi forrás kérdése", hogy módosítsák a 3-as metró felújításával kapcsolatos terveket, és az eddigieknél több állomást tegyenek akadálymentessé. "Nem empátia vagy szándék hiányáról van szó" – közölték.
Az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál kezdeményez eljárást a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ). A szervezet szerint a magyar állam, Budapest Főváros Önkormányzata és BKV Zrt. megsérti az egyenlő bánásmód követelményét, amiért a felújítás során csak részlegesen akadálymentesíti a 3-as metrót.
A BKV szerint a "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállású sofőrök.