Fürjes Balázs: Megkezdtük az 5-ös metró tervezését
A tervek szerint 2030-ra közlekedhet Budapesten az ötös metró, ami a Kálvin térig bevitt déli HÉV-vonalat kötné össze az északival.
A tervek szerint 2030-ra közlekedhet Budapesten az ötös metró, ami a Kálvin térig bevitt déli HÉV-vonalat kötné össze az északival.
Hivatalosan nem közölték, miért érkezett feljelentés az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz az 5-ös metróval kapcsolatban. A beruházás évek óta csúszik.
Az építkezés elleni petíciót több mint nyolcezren írták már alá. Az új metróvonalnak a környezetvédők sem örülnek, mert több száz fa kivágásával járna.
A riói lehet az első olyan olimpia, amelynek pozitív hatásait nem elsősorban gazdasági-pénzügyi vonalon, hanem politikai hozamában is lehet majd mérni – mondja a New York-i Atlantic Council vezető brazil kutatója, Andrea Murta.
Lezárult az új bécsi metróvonal, az U5 színéről döntő internetes szavazás. A 143 ezer voksoló 65 százaléka a türkizt választotta.
A Nyugati Han-dinasztia, vagyis az i.e. 202 és i.sz. 9 közötti korból származó bambusztekercsekre bukkantak metróépítési munkálatok közben Szecsuan tartomány fővárosában, Csengtuban.
Komplett rendszert épít, egészen pontosan: vezető nélküli metróvonalat szállít és helyez üzembe Rijádban a német cég. Hat vonalról van szó, a metrókocsik 90 km/h sebességgel közlekednek majd.
Másfélszeresére növesztik a metróvonalak hosszát az orosz fővárosban - ráadásul a 150 kilométernyi (és 79 állomást magában foglaló) pluszt 2020-ra már be is illesztik a közlekedési rendszerbe.
A Kínát és Hongkong szigetét összekötő metróvonal 47 km-es lesz, a kelet-nyugati vonal 17 kilométer. A német cég specialistái mindkét vonalon jelző és biztosító-rendszereket telepítenek majd. Hét év múlva a terv megvalósul.
22,5 milliárd dollár összegű befektetés eredményeként jön létre a hat vonalból álló metróhálózat a szaúd-arábiai Rijádban. Szaúdi adatok szerint a világ legnagyobb ilyenfajta infrastrukturális projektjének építési munkálatai 2019-ben fejeződnek be.
Kiszabadulhat Magyarország a túlzottdeficit-eljárás alól, aminek az érdekében a kormány egy új adót is bevezetne. De ha jön a reklámadó, mehet az RTL Klub. Az adóhatósághoz bekötött pénztárgépek még mindig nem állnak készen, az e-útdíjrendszer bevezetéséhez pedig egyenesen piaci szolgáltatók segítségét kéri a kormány. Tippelje meg a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!