szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kínát és Hongkong szigetét összekötő metróvonal 47 km-es lesz, a kelet-nyugati vonal 17 kilométer. A német cég specialistái mindkét vonalon jelző és biztosító-rendszereket telepítenek majd. Hét év múlva a terv megvalósul.

Az ázsiai kontinens legjobban kiépített hálózatai közé tartozik Hongkong metróhálózata. Az állandó gyarapodásban lévő közlekedési szükségletek jövőbeli kielégítésére a kormány 2009-ben bejelentette, hogy 2,9 milliárd amerika dollár értékben továbbfejleszti a sínhálózatát. Ennek részeként a Siemens tavaly megrendelést kapott a kínai határt Hongkonggal összekötő, 47 km-es észak-déli vonalszakasz irányítás- és jelzéstechnikai rendszerrel való felszerelésére.

A szigezet a szárazfölddel összekötő vonal üzembe állítását 2020-re tervezik.

A kelet-nyugati vonal, amin teljesen automatizált üzemben közlekednek majd a szerelvények, 17 km-es lesz ,és a West Rail Line és a Ma On Shan Line összekapcsolásával jön létre. A Siemens itt állomásmenedzsment-rendszer kiépítésére kapott megbízást. ez azt jelenti, hogy olyan vasútüzemi funkciók létesítése vár a német cégre, mint a vészriasztás, tűzjelzés, utastájékoztatás. A rendszert öt év múlva már élesben szeretnék a hongkongiak használni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!