Rájött a MÁV, hogy rossz ötlet 12 órás műszakban dolgoztatni a mozdonyvezetőket
Nem akar a vasúttársaság több olyan esetet, hogy a vonat nem megy tovább, mert lejár a mozdonyvezető munkaideje.
Nem akar a vasúttársaság több olyan esetet, hogy a vonat nem megy tovább, mert lejár a mozdonyvezető munkaideje.
Az utasokat leszállították a Vác és Budapest között közlekedő szerelvényről.
A vasúttársaság szerint az ok a rossz munkaszervezés.
Így értesült a Közlekedő Tömeg Egyesület.
Azt mondták, az utasoknak akarnak jót, mert ha meg kell várni a műszaki kollégákat, az legalább másfél óra.
"A Dália IC mozdonyvezetőinek váltásával összefüggésben történteket a vasúttársaság munkatársainak bevonásával rekonstruáltuk,"-írta szerkesztőségünknek a MÁV Sajtó. Tájékoztatásuk szerint a megjelent hírekkel ellentétben a mozdonyvezető nem hagyta magára a vonatot az utasokkal.
A pórul járt utasoknak fél órát kellett várniuk, mire megjött a váltás, a Füzesabony előtt leállított IC pedig folytatni tudta az útját.
Sokan hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a vonatok nem tudnak csak úgy pikk-pakk, gyorsan lefékezni.
Az egyik mozdonyvezető megsérült, miután a nyúli, andráskereszttel ellátott vasúti átjáróban baleset történt.
Az állami vasúttársaság a vonatokon, a hangosbeszélőn toboroz munkásokat krampácsolónak, felsővezeték-szerelőnek, kalauznak, és még pár munkakörre. A MÁV-nak égető szüksége lenne mozdonyvezetőkre, de csak olyan képzési rendszert és pályaképet tud felmutatni, amelyet a fiatal pályakezdők többsége valószínűleg rabszolgatartásnak gondol. A kivándorlás itt is pusztít.
Az orvosok, az egészségügyi szakdolgozók, az informatikusok és a kamionsofőrök már régen leléptek. Újabban nincs már elég hentes, pincér vagy cukrász sem, de ezzel még nincs vége. A pénztárosok, a bolti eladók, a mozdonyvezetők, a varrónők és a fogászati asszisztensek is csomagolnak, mennek nyugatra a magasabb bérekért. A kontraszelekció tökéletes: itthon maradnak a képzetlenek, ők fogják a magyar vevőket, ügyfeleket kiszolgálni.
"Jaj, beugrik" – ezt ordította a vezetőfülkében Elsik László társa 1976. június 4-én, amikor Latinovits Zoltán meghalt. A mozdonyvezető biztos benne, hogy öngyilkosság történt. Latinovits a pálya mellett, a bal oldalon sétált, majd egy kitaposott zugátjárónál megállt, hogy bevárja a vonatot.
A Deutsche Bahn vasúttársaság mozdonyvezetőit képviselő szakszervezet minden eddiginél hosszabb, 109 órás sztrájkot jelentette be kedden. Az egész Németországra kiterjedő munkabeszüntetés szerdán kezdődik és jövő hétfőig tart.
Nagy volt a káosz tavaly szempteberben Kelenföld és Háros között a vasútvonal felújításának idején, ezért fordulhatott elő, hogy szembekerült egymással egy InterCity és egy másik vonat. Vádat emelt az ügyészség egy mozdonyvezető és két forgalmista ellen.