szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem akar a vasúttársaság több olyan esetet, hogy a vonat nem megy tovább, mert lejár a mozdonyvezető munkaideje.

A MÁV-Start Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők 12 órás műszakjait – közölte a cég sajtóközleményében.

A bejelentés közvetlen előzménye az, hogy szerda reggel a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt, és nem ment tovább, mert a mozdonyvezetőnek útközben lejárt a munkaideje. Hasonló eset történt meg tavaly decemberben is, de akkor legalább egy állomáson állt meg a vonat, nem úgy, mint 2018-ban, amikor egy Intercity mozdonyvezetőjének a puszta közepén járt le a műszakja, így az előtt állította meg a vonatot, hogy beért volna Füzesabonyba.

A vasúttársaság most azt írta: a szakemberek „megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen

a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő”.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!