szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasúttársaság szerint az ok a rossz munkaszervezés.

Négy elővárosi vonat nem tudott elindulni kedden a végállomásáról – írtuk meg mi is a Közlekedő Tömeg Egyesület (KTE) értesülése alapján. A civil szervezet szerint a vonatok azért maradtak ki, mert nem volt rájuk mozdonyvezető.

Este az ügyben kérdéseket küldtünk a MÁV sajtóosztályának, azt tudakolva, helytálló-e a KTE információja, idén hányszor fordult már elő, hogy vonatok személyzethiány miatt nem tudtak elindulni, illetve, hogy mekkora a munkaerőhiány a társaságnál.

A MÁV válaszul az MTI hírét küldte el, amelyben Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója cáfolta a KTE-t, és azt közölte:

rossz munkaszervezés miatt maradt ki négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt. Megjegyezte azt is, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el.

Loppert a hír szerint hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál, átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.

Elmondta azt is, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, nagyjából 10 százalékkal csökkent. Szerinte ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalékot tesz ki, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.

A kommunikációs igazgató arról is beszélt, hogy egyre kevesebb pénztárosra van szükség az utasok jegyvásárlási szokásainak változása miatt, egyre többen vesznek ugyanis jegyet a MÁV alkalmazásán vagy interneten keresztül.

A jegypénztárokat fokozatosan kivezetik, illetve azokat utascentrummá szervezik át.

A jegyvizsgálóknál a betöltetlen pozíciókat munkaszervezéssel oldja meg a vasúttársaság – tette hozzá.

Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd–Szolnok-vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!