#médiapiac

A reklámadó lökheti Nyergesék kezébe a TV2-t
 

A reklámadó lökheti Nyergesék kezébe a TV2-t

Felbolygatná a tévés piacot a reklámadó bevezetése, amely elsősorban az RTL Klubot és a TV2-t érintené. Ráadásul az utóbbi eladósorban van, az adó pedig kellemetlenül érintheti a vételi ajánlatot tevő nemzetközi szakmai befektetőt, a Viasat mögött álló tévétársaságot. A piacon szinte kész tényként kezelik, hogy a kormány végül eláll az adó bevezetésétől, és csak azért dobta be az ötletet, hogy megváltoztassa az erőviszonyokat. A TV2-nek ugyanis egy Fidesz-közelinek tartott cég is ajánlatot tett, amely nem igazán tudja felvenni az árversenyt a Viasat tulajdonosával.

M. László Ferenc–Nagy Gergő M. László Ferenc–Nagy Gergő

Orbán padlóra küldheti a sajtót a reklámadóval
 

Orbán padlóra küldheti a sajtót a reklámadóval

A költségvetés helyzetét javítaná Orbán Viktor a reklámadóval, melynek szerepet szán kikerülésünkben a túlzottdeficit-eljárás alól. A kormányfő az adó paraméterezésétől függően könnyen hazavághatja a médiapiac egyes szereplőit, és Brüsszelre hivatkozva korltátozhatja a médiaszabadságot. A bejelentés legalább olyan fricska, mint a tranzakciós adó vagy a szektorális adók esetleges megemelése.

Bogár Zsolt - Nagy Gergő Bogár Zsolt - Nagy Gergő





Iszonyú sok pénzt kap a hazai közmédia
 

Iszonyú sok pénzt kap a hazai közmédia

A közszolgálati bulvár pazar dotációjával teremt konkurenciát a kormány a piac által amúgy is megtépázott kereskedelmi médiumoknak. Az állami műsoralap önmagában annyi támogatást kap, amennyi pénzt a többi piaci szereplő együttesen kasszíroz a hirdetésekért.

HVG HVG

PwC: zuhan a tévés piac, előretör a net
 

PwC: zuhan a tévés piac, előretör a net

Magyarországon a szórakoztató- és médiaipar 2010-ben 1,2 százalékkal növekedett a 2009-es visszaesés után - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) szórakoztató- és médiapiaci felméréséből. A tizenkettedik alkalommal elkészített elemzés előrejelzései szerint jelentősen előretörhetnek az internetes előfizetések.

MTI MTI







3,3 milliárd dolláros a magyar médiapiac
 

3,3 milliárd dolláros a magyar médiapiac

Magyarországon a szórakoztató- és médiapiac nagysága a 2011-es 3326 millió dollárhoz képest 2012-re elérheti a 3457 millió dollárt, ami 3,9 százalékos piacbővülést jelent a PwC felmérése szerint, amely középtávon további növekedést vetít előre.

MTI MTI


Szűkül a magyar médiapiac, összevonások jöhetnek
 

Szűkül a magyar médiapiac, összevonások jöhetnek

Előítéletesek-e a Magyarországról készített tudósítások – egyebek mellett erről vitatkoztak külföldi tudósítók és kommunikációs szakemberek a siófoki Media Hungary konferencián kedd este. A rendezvények elhangzott az is, hogy szűkül a médiapiac, és nem tud az ország annyi nagy médiavállalatot eltartani, mint amennyi most van.

MTI MTI

A Facebook fizetős oldala
 

A Facebook fizetős oldala

Piackutatások szerint a Facebookhoz áramlik be az amerikai online reklámpiac teljes bevételének 6,5 százaléka, elemzők pedig folyamatos növekedést jósolnak a cégnek a következő években is.

hvg.hu hvg.hu


Nem adják el a Népszabadságot
 

Nem adják el a Népszabadságot

Az elmúlt évet egymilliárd forint veszteséggel záró Népszabadság Zrt. idén az utolsó negyedévben összességében akár már nyereséges is lehet - mondta a Napi gazdaság szerdai számában megjelent interjúban Mihók Attila elnök-vezérigazgató, hangsúlyozva, hogy a lap nem eladó.

MTI MTI