Takarékbank-káosz: sokan továbbra sem férnek hozzá a fizetésükhöz
Folyamatosan gond van az informatikai rendszerrel és a netbankkal.
Folyamatosan gond van az informatikai rendszerrel és a netbankkal.
Túlterheltség miatt akadozik a Takarékbank netbankja.
Belassult a Takarékbank netbankja, miután megkezdte a működését az informatikai átállás után.
Több felhasználó is arra panaszkodott, hogy használhatatlanul lassú volt a CIB online felülete. A bank szerint leállás nem volt, és már mindent megjavítottak.
Tízből kilenc internethasználó háztartásban van okostelefon, 71 százalékukban laptop, 61 százalékukban pedig asztali számítógép. Annak ellenére, hogy az okostelefonok a legelterjedtebbek a digitális eszközök között, netbankolásra mégsem ezeket használják a magyarok – többek között erre jutott a K&H friss kutatása. A K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készített felmérésből kiderül az is, hogy tízből négyen elárulják bankkártyájuk PIN-kódját, jellemzően a párjuknak vagy családtagjuknak.
Szívesebben intézik az idősek személyesen a banki ügyeiket, ez viszont többe kerül, mint a netbankos szolgáltatás.
Ismét adathalász levelek keringenek a interneten. A K&H Bank nevében küldött e-mailek látszólag védik a felhasználó banki belépési adatait, valójában viszont ellopják azokat.
A hazai lakosság jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. A Budapest Bank friss, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.
Hozzáférést kér a bankoktól felhasználói bankszámláinak bizonyos adataihoz a Facebook – ha a felhasználó is beleegyezik. Az ügyfelek így SMS helyett Messengeren kaphatnak értesítést a kártyatranzakciókról, vagy például lekérdezhetik bankszámlájuk egyenlegét a Facebook üzenetküldőjében. De nagyon rosszul cseng ez éppen akkor, mikor a Facebookról több ízben is kiderült, hogy nem mindig bánik megfelelő gondossággal a felhasználók adataival.
Egy figyelemfelhívó piros sáv jelenik meg a mobilbank alkalmazásban, a netbankon tájékoztató szöveg előzi meg a belépést, az ügyfelek figyelmeztető sms-t kapnak. Úgy tűnik, a K&H ügyfelei ellen kisebbfajta hadjáratot indítottak az adatlopó csalók, ellenük próbál tenni a fokozott figyelemre felhívással a bank.
Lehet ügyet intézni az applikáción és a netbankon keresztül is.
Bizonyos szolgáltatások akadoznak, mert a bank komplex digitális rendszercserét végzett.
Július közepén megszünteti az e-bank szolgáltatásába chipkártyával történő belépési lehetőséget a K&H.
A kártyás fizetés sem lehetséges most az online felületeket, dolgoznak a hiba javításán.
Az OTP internetbank működése során lassulás tapasztalható – ez az üzenet fogadja az online bankolást választó ügyfeleket a pénzintézet oldalán. Sokan be sem tudnak lépni a rendszerbe.
Karbantartás miatt elérhetetlen lesz a K&H netbanki és mobilbanki felülete is szerdáról csütörtökre éjszaka.