szerző:
hvg.hu

A hazai lakosság jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. A Budapest Bank friss, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.

Az aktív korú magyarországi népesség háromnegyede potenciális mobilbank-felhasználó: ennyien rendelkeznek okostelefonnal és bankkapcsolattal egyaránt. Az érintettek 40 százaléka már használ is valamilyen banki mobilapplikációt – mutat rá a szolgáltatófüggetlen mobilfizetési megoldását júniusban bevezető Budapest Bank mobilalkalmazások elterjedtségéről készített kutatása.

A felmérés szerint a mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor határozza meg, hanem a végzettség, az anyagi helyzet, és a lakóhely: a mobilbankolók között a teljes mintához képest szignifikánsan nagyobb arányban találhatók legalább középfokú végzettségűek, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelemmel rendelkezők, valamint a Budapesten és Közép-Magyarországon élők.

A leggyakrabban használt mobilbanki funkció a számlaegyenleg-lekérdezés, de a felhasználók fele szokott utalást is teljesíteni a mobilalkalmazásából. A mobilfizetési megoldások még mindig újnak számítanak a piacon, az ilyen technológiai innovációk felhasználói tábora pedig jellemzően nem robbanásszerűen, sokkal inkább lassan, de kiegyensúlyozottan növekedik – ezt tükrözi a felmérés eredménye is.

©

A felmérés kitért arra is, hogy mely csatornákat használják a banki ügyfelek az egyszerűbb banki műveletek intézésére. Az eredmények szerint a legtöbben az internetbankban tájékozódnak számlaegyenlegükről, és innen intézik átutalásaikat is. Vannak azonban olyan alapműveletek, amelyekhez még sokan igénylik a személyes segítséget, így például bankkártya-aktiváláshoz vagy letiltáshoz, limitbeállításhoz a banki ügyfelek közel fele inkább bemegy a bankfiókba, de az állandó átutalások beállításához is egyharmaduk veszi igénybe banki ügyintéző segítségét. A banki mobilalkalmazások ma még kiegészítő szerepet játszanak, most kezdenek igazán elterjedni az ügyfelek körében, akik egyelőre ismerkednek az alkalmazás nyújtotta lehetőségekkel. Ezt mutatja, hogy ma a banki ügyfelek ötöde szokta ezen keresztül lekérdezni számlaegyenlegét, és közel ugyanennyien szoktak utalásokat végezni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Adóhivatalból lopták el a hackerek több millió bolgár adatát

Adóhivatalból lopták el a hackerek több millió bolgár adatát

A Dunába gurult egy autó Nagymarosnál, meghalt egy ember

A Dunába gurult egy autó Nagymarosnál, meghalt egy ember

Egyenest a kőkerítés lett az autóstalálkozó vége – videó

Egyenest a kőkerítés lett az autóstalálkozó vége – videó

Részesedést szerezne a Telenor Magyarországban az állam

Részesedést szerezne a Telenor Magyarországban az állam

Egy béna paróka alatt akart fél kiló kokaint becsempészni Spanyolországba

Egy béna paróka alatt akart fél kiló kokaint becsempészni Spanyolországba

Theresa May úgy táncol, mintha nem lenne holnap

Theresa May úgy táncol, mintha nem lenne holnap