Mágnesalapanyagok után, újabb kritikus kínai nyersanyag miatt aggódhatnak az autóiparban
Kína globális antimonexportja jelenleg a tavaly ilyenkor látott szint egyharmadát teszi ki.
Kína globális antimonexportja jelenleg a tavaly ilyenkor látott szint egyharmadát teszi ki.
Regionális háborúval fenyegetnek a kelet-kongói harcok, melyek a több évtizedes tuszi–hutu ellentétben gyökereznek. A térség rendkívül gazdag fontos fémekben, ami élezheti a konfliktust.
Az EU felfuttatná az elektrifikációhoz nélkülözhetetlen fontos fémek bányászatát és feldolgozását. Nyílnak az új bányák, de a helyi közösségek környezeti aggályait is figyelembe kell venni.
A „kritikus nyersanyagokra” nem vonatkoznak szankciók, uniós szereplők a legnagyobb értékben nikkelt, alumíniumot és rezet vásároltak Oroszországból Ukrajna megtámadása óta. Az üzleteken orosz állami cégek és Putyin-oligarchák kaszálnak.
A befektetési alapokból tavaly először kivették a pénzt, majd többet tettek vissza a befektetők, így összességében nőtt az általuk kezelt vagyon. A kockázatok a nemzetközi piacokról azonban még nem tűntek el, arról, hogy mire lehet számítani, az OTP Alapkezelő sajtótájékoztatóján tudhattunk meg többet.
Újabb érv, amiért stratégiai fontosságot tulajdonít Peking a tartománynak.
Először halad át kínai teherszállító hajó a Jeges-tengert is érintő, Ázsiát Európával összekötő északkeleti-átjárón. A klímaváltozással a jég szorításából szabaduló, újonnan megnyíló kereskedelmi útvonalakat sokan ki akarják használni – olcsóbban és gyorsabban lehet így árut szállítani –, ám nem biztos, hogy egyhamar átveszik a fő hajózási útvonalak szerepét.
A jövő héten várhatóan stabilizálódnak a nyersanyagárak, az utóbbi napokban tapasztalt meredek csökkenés azonban visszavetette a kockázatvállalási kedvet, a tőzsdei hangulat meghatározó eleme így az óvatosság lehet a következő időszakban.