Miről lehet felismerni a waldorfosokat?
Például többet kérdeznek, mint a nem waldorfosok.
A játék megtanítja a gyerekeknek a világ dolgainak értelmét. Olyan készségeket sajátítanak el, amelyek fontosak lesznek felnőttkorukban is.
Magyarország is csatlakozik a kezdeményezéshez.
Egészen különleges környezetben kezdte meg 56 gyerek az új tanévet Debrecenben, ahol pénteken átadták az állami pénzből épült, de csak milliós tandíjakért hozzáférhető nemzetközi iskolát. Az ünnepélyes iskolaavatón többek közt beszélt Gulyás miniszter, Kósa képviselő, Papp polgármester – szerencsére a kortesbeszédeket nem kellett a gyerekeknek a tűző napon végighallgatniuk.
A pszichológus nagyobbik fiával együtt adott interjút, ilyen még nem volt.
A pedagógusok túlterheltségére és a pálya elöregedésére figyelmeztetett Szabó Zsuzsa, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke a tömörülés pénteki budapesti tanévnyitó sajtótájékoztatóján.
A szülők is besegítenek majd, a gyerekeknek pedig külső programokat szerveznek az első hétre.
Európa szinte minden országában, így Magyarországon is deklaráltan ingyenes a közoktatás, ám a szülőknek a legtöbb helyen mégis évről évre egy vagyonba kerül. Magyarországon is.
Valahányszor a gyerekünk posztol egy képet valamelyik közösségi oldalon, adatot hoz létre. Minden egyes adattal egy kép alakul ki róla – hol járt, mit csinált, kivel volt. Szülőként segítsük a gyerekekben tudatosulni az adatgyűjtés tényét - javasolja Devorah Heitner ifjúsági- és médiaszakértő.
Az „iskola”, amibe még Bill Gates is beiratkozott.
Ötvennégy diákkal kezdi első tanévét a 4 milliárd adóforintból induló, fizetős, kvázi önkormányzati, meglepően haladó szellemiségű iskola Debrecenben.
Az egyházmegye ragaszkodik hozzá.
A Független Diákparlament súlyos órarendeket kapott diákoktól, akik közül sokan túlterheltségre panaszkodnak. Mások meg még meg sem kapták az órarendet.
Szemben Nyugat-Európával – mondta Semjén a Páli Szent Vince Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda tanévnyitó ünnepségén a Szent Anna-plébániatemplomban.
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik a gimnáziumot, mint az elmúlt években, és bár a szakgimnáziumok apró növekedést könyvelhettek most el, onnan az utóbbi tíz évben szinte menekültek a gyerekek. A felsőoktatásban van ugyan némi elmozdulás a „termelő szakok” felé, de ez leginkább az informatikusokra igaz, és még mindig a társadalomtudományok viszik a prímet.
Nincs elég tanár, és egyre kevesebb lesz. Vitára és megoldásra van szükség.
Ősi magyar küldetéstudatról és jellegzetes gondolkodásmódról beszélt a miniszter, és hogy gyerekeket kell nevelni a magyar nemzetnek.
Az egészségügyi és az oktatási alrendszer szomjazza a reformot, nagy kérdés, hogy mire költ a kormányzat majd.
A tantárgyi bukások és az évismétlések száma is folyamatosan csökkent az elmúlt években – írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.
Az államtitkárság nem mondta meg, pontosan mekkora összeggel tartoznak az oktatóknak.