Újabb budapesti útszakaszokon csökken a sebességhatár
70 km/h helyett 50 lesz a megengedett tempó a Megyeri út egy részén.
70 km/h helyett 50 lesz a megengedett tempó a Megyeri út egy részén.
Az új szabályozás meghatározhatja a kötelező követési távolságot és az előzésnél tartandó távolságot is.
Eszeveszett száguldás a Konyár és Derecske közötti szakaszon.
Matteo Salvini olasz közlekedési és infrastrukturális miniszter, a jobboldali Liga párt vezetője indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét városokban, miután Bolognában a polgármester majdnem az egész városra vonatkozóan bevezette azt.
Miközben a mentőbalesetek száma csökkent, több tűzoltóautó karambolozott tavaly, mint 2021-ben. A rendőrségnél az esetszám visszaesett, de személyi sérüléssel járó karambol több történt.
Már nem is a 30 km/h, hanem a 20 az új cél.
Az a leggyorsabb mentő, amelyik oda is ér a beteghez – vallja a balesetek számát csökkenteni kívánó Országos Mentőszolgálat.
A walesi kormány azt várja, hogy az intézkedéssel életeket lehet megmenteni és csaknem 92 millió fontot lehet megspórolni az egészségügynek.
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.
A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – erősítette meg a hvg.hu információját a vasúttársaság. A MÁV szerint 20 perccel is hosszabb lehet emiatt az út.
A méréseket azelőtt végezték, hogy megemelték a sebességtúllépés büntetési tételeit.
A Gyirmót és Ménfőcsanak közötti területen az utóbbi időben gyakoriak a sebességellenőrzések, így akadt horogra a több mint két és félszeres mértékű gyorshajtó is.
A törvénycsomagot benyujtó miniszter egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a gyorshajtás emberéletekbe kerül, ezért „meg kell állítani”. Hangsúlyozta: itt most az az „extrém gyorshajtásról” mint tudatos döntésről van szó.
A sebességhatár csökkentése melletti egyik legfontosabb érv az, hogy ezzel jelentősen csökken a balesetveszély, illetve a következmények súlyossága. Magyarországon a múlt év minden egyes napján átlagosan közel kétezer gyorshajtást rögzítettek a traffipaxok. HVG-Ténytár.
Az ügyvéd a blogján reagált a szigorúbb szabályokra.
Ráadásul az egész ország területén.
Több budapesti kerület is a járműforgalom lassítását tűzte ki maga elé célként, ennek egyik eszköze lesz a Trafiboxok kihelyezése.
A sebességmérők csökkentik a balesetek számát – de valószínűleg nem olyan esetekben, mint egy ittas gyorshajtó halálos gázolása a múlt héten a pesti Nagykörúton. Miért veszélyes a kenguruhatás, hogyan telepítenek máshol városi kamerarendszereket, és hogyan zavar be a visszatérés az átlaghoz?
Csökkenti a balesetek számát, biztonságosabbá teszi a közlekedést, az embereket átszoktatja a tömegközlekedésre és a kerékpárra, így javítja a levegő minőségét, és csökkenti a zajterhelést. A 30 kilométer/órás felső sebességhatár bevezetése eddig még minden érintett városban bejött. Az EUrologus európai körképe.
Markus Duesmann szerint a 70-es évekhez hasonlóan bevezethetnék Németországban az autómentes vasárnapokat.