Európában sehol sem bánták meg, hogy levették 30-ra a tempót
Csökkenti a balesetek számát, biztonságosabbá teszi a közlekedést, az embereket átszoktatja a tömegközlekedésre és a kerékpárra, így javítja a levegő minőségét, és csökkenti a zajterhelést. A 30 kilométer/órás felső sebességhatár bevezetése eddig még minden érintett városban bejött. Az EUrologus európai körképe.
Európa számos városában bevezették már a 30 kilométer/órás sebességkorlátozást. Nemcsak egyes lakó-pihenő övezetekben, hanem néhány kivételtől eltekintve egész városokra. Van, ahol már három évtizede működik ez a rendszer, máshol pedig csak az elmúlt években vezették be, és vannak önkormányzatok, ahol tervbe vették, sőt, konkrét időpontot is kitűztek.
Ott, ahol már alkalmazzák ezt a korlátozást, rossz tapasztalatról nem számoltak be, bár a lakosságnak kezdetben mindenhol voltak fenntartásai, de aztán megszokta. Az elfogadást azonban több helyen azzal erősítették, hogy jelentősen növelték a sebességmérő kamerák számát.
Az EUrologus az elmúlt hetekben több érintett várossal is felvette a kapcsolatot, így készült el ez az összeállítás. Sőt, az “olasz” részt egy olyan nemzetközi újságíró-együttműködés révén sikerült az összeállításba illesztenünk, amelyben már évek óta részt veszünk.
Graz – 30 év tapasztalat
Grazban 1992-ben vezették be a 30 km/órás általános sebességkorlátozást. Ez az úgynevezett másodlagos utcahálózathoz tartozó összes utcát érinti, ami azt jelenti hogy az utcák 80 százalékában, mintegy 800 kilométernyi úton kell ezt a szabályt alkalmazni.