szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben a mentőbalesetek száma csökkent, több tűzoltóautó karambolozott tavaly, mint 2021-ben. A rendőrségnél az esetszám visszaesett, de személyi sérüléssel járó karambol több történt.

Októbertől a megkülönböztető jelzést használó járművek (tűzoltók, rendőrség, terrorelhárítók autói) közül kizárólag a mentők sebességét korlátozták. A döntést, ami alapján még a súlyosan sérült beteggel szirénázó autóik is csak legfeljebb 30 kilométer per órával léphetik túl a többi közlekedőre vonatkozó legnagyobb megengedett sebességet, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) a mentőbalesetek megelőzésével indokolta.

A Népszava ezután kikérte a hivatalos adatokat, amelyből többek között az derült ki, hogy

bár a mentők összesen tizenkétszer több kilométert tettek meg, mint a tűzoltók, így is másfélszer több baleset történt a tűzoltókkal.

A rendőrségnél az esetszám visszaesett, de személyi sérüléssel járó karambol több történt.

A mentők 90 alkalommal baleseteztek 2021-ben, tavaly csak 74-szer. A rendőrautókkal 2840 esetben baleseteztek két éve, tavaly viszont csak 2418-szor, de közben 27-ről 37-re nőtt az olyan balesetek száma, amikor személyi sérülés is történt.

A katasztrófavédelemnél 89 balesetet jegyeztek fel 2021-ben, tavaly 102-t, ami azt jelenti, hogy 2022-ben például a riasztások 0,11 százalékénál baleseteztek tűzoltóautók. A rendőrségnek az októberi adatok alapján 8291 autója van, a katasztrófavédelem 775 készenléti járművel rendelkezik.

Fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy az nem derül ki az adatokból, hogy ki volt a hibás a baleseteknél.

 

A magyar mentőautók már csak 30 km/h-val léphetik át a sebességhatárt

Az a leggyorsabb mentő, amelyik oda is ér a beteghez - vallja a balesetek számát csökkenteni kívánó Országos Mentőszolgálat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!