Hogyan tanul az agy? Meglepő felfedezést tettek a tudósok
Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban – és ennek a felfedezésnek lehet egy fontos jelentősége is.
Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban – és ennek a felfedezésnek lehet egy fontos jelentősége is.
Ha meg akarod tanulni, tanítsd! Egyebek mellett ez is szerepel Steven Bartlett brit befektetési és marketingszakember alapelvei között. Az üzletemberként és podcast-házigazdaként is világhírű vállalkozó gondolatai hasznosak lehetnek azoknak is, akik önmagukon akarnak változtatni.
A görög férfi diáktársai az unokái lehetnének.
Nem megy olyan jól a matek? Úgy tűnik, nem mindegy egy tanuló társadalmi-gazdasági háttere, legalábbis bizonyos matematikai feladatok megoldása során. Holland kutatók több mint ötmillió alsó és felső tagozatos tanuló eredményeinek elemzése után jutottak erre a következtetésre.
A Readingi Egyetem kutatói az oktatók tudta nélkül azt tesztelték, mennyire ismernék fel a mesterséges intelligencia által generált beadandó dolgozatokat. Az eredmény ijesztő.
Az amerikai Emory Egyetem két hallgatója egy olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, ami segíti a tanulók felkészülését a vizsgákra. Az ötletről az egyetem is tudott, támogatta is azt, majd jött a nem várt fordulat.
Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.
Folytatja a kormány a laptopprogramot.
Budapest IX. kerületében adta át legújabb digitális tantermét a Vodafone, melynek reményei szerint a speciálisan felszerelt terem 600 diák digitális képzéséhez fog hozzájárulni. A legújabbal együtt immár 28 digitális tanterem található az országban.
A hatékony olvasás nem a gyorsaságról szól, hanem arról, hogy megértsük, amit olvasunk, és emlékezzünk rá - mutatnak rá a Szuperagy című könyv szerzői. Részlet.
A Harvard Egyetem kutatói nemrég arra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik már 1 éves koruktól kezdve nézik a mobiltelefont, táblagépet, később a tanulásban és a figyelmük összpontosításában is rosszabbul teljesíthetnek.