Hogyan tanul az agy? Meglepő felfedezést tettek a tudósok
Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban – és ennek a felfedezésnek lehet egy fontos jelentősége is.
Egérkísérletekkel bizonyították a kutatók, hogy nem minden szinapszis követi ugyanazt a tanulási mintázatot az agyban – és ennek a felfedezésnek lehet egy fontos jelentősége is.
Ha meg akarod tanulni, tanítsd! Egyebek mellett ez is szerepel Steven Bartlett brit befektetési és marketingszakember alapelvei között. Az üzletemberként és podcast-házigazdaként is világhírű vállalkozó gondolatai hasznosak lehetnek azoknak is, akik önmagukon akarnak változtatni.
A görög férfi diáktársai az unokái lehetnének.
Nem megy olyan jól a matek? Úgy tűnik, nem mindegy egy tanuló társadalmi-gazdasági háttere, legalábbis bizonyos matematikai feladatok megoldása során. Holland kutatók több mint ötmillió alsó és felső tagozatos tanuló eredményeinek elemzése után jutottak erre a következtetésre.
Az élethosszig tartó tanulásnak gyorsan és rugalmasan változó, de nem túl kedvelt formája a felsőfokú szakirányú továbbképzés. Szinte minden egyetem indít ilyen képzést.
A Readingi Egyetem kutatói az oktatók tudta nélkül azt tesztelték, mennyire ismernék fel a mesterséges intelligencia által generált beadandó dolgozatokat. Az eredmény ijesztő.
Az amerikai Emory Egyetem két hallgatója egy olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, ami segíti a tanulók felkészülését a vizsgákra. Az ötletről az egyetem is tudott, támogatta is azt, majd jött a nem várt fordulat.
Meglepő, de diákelmére idősebb korban is szert tehet, nem is akárhogyan.
Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.
Folytatja a kormány a laptopprogramot.
A brit oktatási minisztérium egy 13 oldalas útmutatást adott ki az iskoláknak, hogy milyen módon érhetik el, hogy a diákok ne használják a telefonjukat az intézményben. A tanároknak sem szabad a telefonjukat használni, kivéve ha az a feladatuk ellátásához szükséges.
Erősebb agyi összeköttetéseket eredményez a kézírás, mint a gépelés – mutat rá a Norvég Tudományos Műszaki Egyetem vizsgálata.
Budapest IX. kerületében adta át legújabb digitális tantermét a Vodafone, melynek reményei szerint a speciálisan felszerelt terem 600 diák digitális képzéséhez fog hozzájárulni. A legújabbal együtt immár 28 digitális tanterem található az országban.
Pang Pha, a berlini állatkert ázsiai elefántja a tudósok előtt is bebizonyította, mennyire intelligens. Az állat megfigyelte, hogyan pucolja meg a banánt az ember, azóta pedig ő is így tesz. Legalábbis időnként.
A romániai iskolások közül az érettségin gyengébb eredményeket érnek el a magyarok, viszont a PISA-felméréseken jobbak, mint a románok.
A hatékony olvasás nem a gyorsaságról szól, hanem arról, hogy megértsük, amit olvasunk, és emlékezzünk rá - mutatnak rá a Szuperagy című könyv szerzői. Részlet.
A Harvard Egyetem kutatói nemrég arra jutottak, hogy azok a gyerekek, akik már 1 éves koruktól kezdve nézik a mobiltelefont, táblagépet, később a tanulásban és a figyelmük összpontosításában is rosszabbul teljesíthetnek.
Kutatás is igazolja Matthew Fisher pszichológia- és marketingprofesszor hipotézisét, miszerint hasznosabb tanulási lehetőségként tekinteni a vitákra, mintsem harcként, ahol a másik legyőzése a cél. Ez pedig számos előnnyel járhat.
Mindössze egy kémiai anyagon múlhat az agyban, hogy a gyerekek a felnőttekhez képest sokkal jobban tudnak tanulni.
Egy eddig nem azonosított, az egész agykéregre jellemző működési elvet írtak le kutatók, amely hozzájárul a tanulás korai fázisának sikerességéhez. Ezek az eredmények alapul szolgálhatnak az autizmus és a skizofrénia kifejlődését vizsgáló kutatásokhoz.