Ez tényleg forradalmi: 30x olcsóbb napelem készült, már felszerelték az első házra
A Newcastle-i Egyetem kutatói 20 éven át dolgoztak a technológián, ami forradalmi változást hozhat a napelemek piacán.
A Newcastle-i Egyetem kutatói 20 éven át dolgoztak a technológián, ami forradalmi változást hozhat a napelemek piacán.
A beruházók és az államtól bérelt földek kormányzati kegyeltjei fontosabbak a lakossági igényeknél. A napenergia-termelés hirtelen dömpingszerűre váltó támogatási politikájából legalábbis ez következik. Cserébe viszont sok baj forrása lesz.
A Tesla már megkezdte annak a virtuális erőműnek a kiépítését, ami összesen akár 75 ezer ausztráliai háztartásban is képes lesz biztosítani az elektromos áramot.
A megújuló energiák felhasználása ügyében Brüsszel kész kényszerpályára állítani az uniós államokat. Két lépésben véget vethet a magyar kuruckodásoknak is.
Az elmúlt években egyre olcsóbbá vált a nap- és szélenergia begyűjtésére szolgáló rendszer kiépítése, és az ár most is folyamatosan zuhan. Ez előbb-utóbb elvezet bennünket az ingyenáramhoz – ami jól hangzik, de nem árt szem előtt tartani, hogy nem csak előnyei, hátrányai is vannak.
Ha sikerül elfogadtatni a megújuló energiaforrásokra vonatkozó új uniós célkitűzési limitet, a magyar kormánynak két lehetősége lesz: vagy radikálisan növeli az ország zöldenergiás vállalását, vagy ezen a területen is szembefordul Brüsszellel.
Hamarosan beüzemelik Európa legnagyobb lítium-ion akkumulátorgyárát Lengyelországban.
Több százan vonultak fel vasárnap Sydney-ben azt követelve, hogy Ausztrália engedje be az országba azokat a menekülteket, akiket jelenleg Pápua-Új Guineában és Naurun tartanak fogva.
Kőburkolattal vízgazdálkodás, kenderszigeteléssel levegőtisztítás, tetőcseréppel energiatermelés: környezetbarát építőanyagokkal talál magának piacot egyre több hazai gyártó.
A Volkswagen-csoport teherautókat és buszokat fejlesztő ernyője alá az elmúlt években több fontos cég is bekerült, hogy valami igazán jót alkossanak.
Hetedszer is a holland csapat győzött a napenergia-meghajtású autók ausztráliai gyorsasági versenyén, amelyen több mint 3000 kilométert tesznek meg a járművek Ausztrália sivatagos belsején át.
Három éven belül itt a sofőr nélküli autó – így lelkendeznek a lapok Kaliforniában, ahol jelenleg 42 cég folytat kísérleteket. Ezt hamarosan a közutakon is megtehetik, méghozzá legálisan.
Amerikai kutatók érdekes gondolattal játszottak el: mi lenne, ha az óceánokra óriási szélerőművet építenénk? Az első eredmények biztatóak voltak, csakhogy közbejött egy nem is kicsi probléma.
Az olajban született oázisnak is hívott országot az Uber árasztja el elektromos autókkal.
A Tesla elektromos kamionjáról most két videó került elő, amin jól látni, milyen könnyen indul el.
Az Aurora Flight Sciences tavaly még az Egyesült Államok védelmi minisztériumának fejlesztett drónt, és együtt dolgozott az Uberrel is a repülő taxikon. A Boeingnek annyira megtetszett a dolog, hogy most felvásárolták a repülési reformot ígéri céget.
Elkezdődött annak a szélerőmű-parknak az építése Oregonban, amely az Apple-t látja majd el megújuló energiával. Ez a létesítmény lesz a cég eddigi legnagyobb zöldenergia-ellátója; a kapacitása megfelel a paksi atomerőmű tizedének.
A Paks II. projekt reális gazdasági értelmezéséhez íme egy újabb adalék: a Roszatom leányvállalata Dél-Oroszországban szélerőműparkokat épít a Gazprom bankjától felvett kölcsönből.
Mit lehet tenni ,ha eleget süt a Nap, de erősen korlátozott a rendelkezésre álló szárazföldi terület, mégis: több energiát szeretnénk megújuló módon termelni? Szingapúrban nem meglepő módon erre az a válasz, hogy a napenergia-hasznosítás határait a szárazföldről a vízre is kiterjesztik. Nem ők az elsők, de nem a kínaiaktól lesték el az ötletet
Ha az energiaszektor kerül szóba, akkor rögtön heves viták robbannak ki az eltérő nézetek miatt. Kell-e nekünk újabb atomerőmű vagy sem? Telepítsünk-e napelemeket vagy ne? A téma kapcsán Szebeni Mártont, az energiaoptimalizálással foglalkozó CYEB Csoport szakértőjét faggattuk.