A hódmezővásárhelyi önkormányzat dolgozói nemet mondtak a túlóratörvényre
Titkos szavazáson mondhattak véleményt az évi 250 órát meghaladó túlóra alkalmazásáról.
Titkos szavazáson mondhattak véleményt az évi 250 órát meghaladó túlóra alkalmazásáról.
A Németh Angéla-vezette pesti kerület követte Zuglót és Szegedet, annak ellenére, hogy több kormányhivatal is vizsgálja, szabályos-e a túlóratörvény önkormányzati elutasítása.
Eddig Debrecenben és Szegeden állítottak ideiglenesen óriáskereket.
Nem csak Tarlós István jogásza mondja, hogy törvénysértő határozatban elutasítani a túlóratörvény alkalmazását, egy munkajogásznak is ugyanez az álláspontja. A politikai cirkusz tehát fokozódik: az önkormányzati határozatokat felülvizsgáló – és fideszes vezetésű – Kormányhivatalok jó eséllyel megsemmisítik a döntést.
Rovó László szerint kollégája szavait politikai okokból félremagyarázták.
Ferjancsics László úgy gondolja, csak áthúzódó számlák és az áram díjának csökkenése miatt lettek kisebbek a költségek.
Nórápon polgármestert, Herencsényben polgármestert és képviselőket, Edelényben pedig önkormányzati képviselőt választanak.
A piaci ingatlanárak kevesebb mint tizedén próbálta kártalanítani a kisvárdai önkormányzat azt a 17 helyi családot, akiknek telkei kisebb-nagyobb hányadát a Várfürdő és környékének rekonstrukciójára hivatkozva sajátította ki még 2016-ban. Az ingatlantulajdonosok perelnek, de ez egyelőre csak a pénzüket vitte el. A telkek állaga közben csak romlik.
A Fidesz és a KDNP képviselői természetesen nemmel voksoltak vagy tartózkodtak.
A meghatározott időszakban már semmilyen pirotechnikai eszközt nem lehet használni, még azokat sem, amelyeket pirotechnikusok kezelnek.
A székesfehérvári önkormányzat közleményben is elítélte, hogy egyesek felelőtlenül, egy nem létező szervezet – a Fehérvári Nyugdíjasok Szövetsége – nevében gyűjtenek adományt egy nem létező idős asszonynak.
Az elsőfokú ítélet szerint a miskolci önkormányzat cigányokat sújtó intézkedései sértették a romák egyenlő bánásmódhoz való jogát.
Nem ütközik nemzetközi szerződésbe, és így az alaptörvénybe sem, hogy az úgynevezett adóerő-képesség alapján elveszik a jobb módú települések bevételének egy részét – mondta ki ezúttal egyhangúlag az Alkotmánybíróság.
Önállósága újabb megkurtításának tartja számos önkormányzat az uniós pályázati előlegek kincstárba terelését. A pénz elveszhet, ha a projektek kifutnak a határidőből.
Befektetőnek lefekvő, az építési szabályzattal gyurmaként játszó városfejlesztéssel, áron aluli telekértékesítéssel és a lakosság érdekeinek teljes figyelmen kívül hagyásával vádolják a szentendrei önkormányzatot a civilek. A városvezetés és a beruházó szerint viszont mindenre van logikus magyarázat, csak a civileknek nincs fülük rá, hogy meghallják.
A dél-alföldi város bérlakásprogramja mintaprogramként indult, de immár kétségtelen, hogy nem csodaszer. Sokan kiszorulnak a rendszerből, mert nem érik el a bejutáshoz szükséges alsó jövedelemhatárt. A rászorulók helyzetét súlyosbítja, hogy az államra sem számíthatnak, miután az kivonult az adósságkezelésből.
A kétharmadára esett vissza a települési segélyezés, miután megváltoztatták a szociális támogatások szabályait.
A zárásig támogatói bulik lesznek, és keresik az új helyszínt is.
A pénz- és vagyongazdálkodást kifogásolják.