A minisztérium cáfolja Hadházyt: szerződésben vállalták a falvak, hogy visszafizetik az uniós pénzek előlegének egy részét, ha nem számolnak el időben
A TOP Plusz programban részt vevő önkormányzatok új előlegkérelmet is benyújthatnak.
A TOP Plusz programban részt vevő önkormányzatok új előlegkérelmet is benyújthatnak.
Saját zsebből előlegezte meg a kormány az EU-s támogatások kifizetését, most mégis visszakérnék a falusi önkormányzatoknak kiutalt összeget.
Lázár János bedobta, a kormányzat letagadta, végül ha nem is úgy, de meglépik az iparűzésiadó-elvonást. Hogy ne fájjon annyira, nem a gödi teljes elvonás modelljét terjesztik ki országosra, csak a többletet osztják újra. A településekre kivetendő “extraprofit-adó” részletei még homályosak, de a korábbi pályáztatási gyakorlat alapján nem lehet kizárni a politikai részrehajlást.
Október első napjáig maradhattak a hivatalukban azok a polgármesterek, akiket június 9-én leváltottak. Közel négy hónap elég volt sok helyen arra, hogy kiszervezzék a város nagy cégeit és ingatlanjait a saját embereik közelébe, akadt, ahol kiszórták az év hátralévő fejlesztési pénzeit, és akadt testület, amely az új polgármestertől elvette az autót, hogy odaadja a réginek.
Mindkét kezével elvehet a kormány: nemcsak a helyi iparűzési adót, a jegyzőket is elvonhatja az önkormányzatoktól. Hivatalos döntés nincs, csak hivatalos tagadás, de ettől csak jobban aggódnak a helyhatóságok. Göd és már Paks példája is mutatja, hogy az adóelvonás kivérezteti a városokat, miközben az újraelosztás politikailag vezérelt.
A közlekedési miniszter kiszámolta, mennyi pénzt nem fizettek be az önkormányzatok.
Akad olyan harmadosztályú csapat, amely már be is jelentette a visszalépést az ellenzék helyi győzelme után, de nem ez az általános. Paks leendő ellenzéki polgármestere megígérte, a város tovább támogatja a focit, Győrben már eddig sem önkormányzati pénzből játszottak. Sok helyen épp azt díjazták a választók, hogy 2019 után nem a sportba öntött minden közpénzt az önkormányzat, még a fideszesek sem.
Nagyobb-e a korrupció veszélye a fideszes önkormányzatok közbeszerzéseinél, mint az ellenzékieknél? Történt-e az elmúlt öt évben változás ott, ahol 2019-ben leváltották a polgármestert? És mennyire más a helyzet most, mint a NER előtt volt? Erre kereste a választ a Corruption Research Center Budapest.
Egy éve még 724, idén már 848 településtől gyűjtik be a szolidaritási hozzájárulásnak nevezett összeget, az pedig továbbra sem világos, hogy pontosan milyen logika alapján osztják tovább.
A Magyarországon működő 36 regionális vízműcég fele került a víziközmű-ágazat integrációjára létrehozott Nemzeti Vízművek Zrt. tulajdonába. A vízdíjemelés és a Víziközmű-fejlesztési és Ellentételezési Alap létrehozásának eredményeképp azonban az önkormányzati tulajdonban maradt vízművek pluszbevételeinek egy részét is a Nemzeti Vízmű kezelheti.
Az ország 12 régiójában minden beruházást leállítottak, amelynél még nem készült el a munka 50 százaléka.
Online és személyesen is vizsgálta az önkormányzatokat a kormány a nemrég lezárult “közszolgálati ellenőrzése“. A Miniszterelnökség részleteket nem árult el, de a kiértékelés fázisában lévő revízió az önkormányzatok százezernyi munkajogi és pénzügyi döntését vizsgálhatta, az eredmény pedig éppen a választási kampányidőszakra fut majd be.
A 2019-ben indult, már a végéhez közeledő önkormányzati választási ciklus egyik legnagyobb újítása a közösségi költségvetés. Több mint két tucat magyarországi önkormányzat kísérletezett a módszerrel, amely lehetőséget ad arra, hogy a lakosok közvetlenül vehessenek részt a döntéshozatalban – változó sikerrel. Összegyűjtöttük, mi lett a nagy tervekből.
Az Alkotmánybíróság elutasította az ellenzéki országgyűlési képviselők normakontroll-indítványát.
A kormány csütörtök este közzétett határozata a nagyobb települések közül kizárólag a kormánypárti vagy a kormányhoz közel álló polgármesterek által vezetett városokkal volt engedékeny.
Több olyan fővárosi szakrendelő van, ahova évek óta keresnek szakorvost, de egyáltalán nincs jelentkező. Bőrgyógyászt, endokrinológust vagy szemészt lasszóval sem tudnak fogni, egyes helyeken már olyan kritikussá vált a szakorvoshiány, hogy szüneteltetni kell rendeléseket.
A kormányzati kommunikációra most is jut plusz négymilliárd forint.
Több területtel kapcsolatban felmerülhet a kérdés: egyáltalán miért rozsdaövezetek? Mindenesetre ezeken a helyeken rendre megjelennek a kormányhoz közel álló vállalkozók, ingatlanfejlesztők, baráti cégek.
Ha nem tud egy önkormányzat mit kezdeni az adósságával, akkor a hitelezők eljárást indíthatnának, a településhez kirendelt költségvetési biztos pedig a helyi vagyont is értékesíthetné, ha megvalósul a Belügyminisztérium javaslata.
A javaslat miniszteri hatáskörbe vonná gyakorlatilag az összes európai uniós forrásból megvalósuló városi, települési szintű beruházást, és csak politikai alkuk révén, a mindenkori miniszter jóindulatából kaphatná vissza egy város megválasztott vezetése a saját fejlesztési feladatainak irányítását – hangsúlyozza Vitézy.