700 kilométer hatótáv 5 perc alatt: itt a Hyundai új hidrogénautója
A második generációs Hyundai Nexo jelentősen továbbfejlesztett üzemanyagcellás hajtáslánccal debütált.
A második generációs Hyundai Nexo jelentősen továbbfejlesztett üzemanyagcellás hajtáslánccal debütált.
A Stellantis konszern német márkája ezúttal egy üzemanyagcellás hidrogénes új modellel rukkolt elő.
Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.
A vadonatúj Alpenglow Hy6-ban egy 700 lóerőnél bőven erősebb biturbó V6-os motor rejtőzik, és a kipufogóján csak víz csepeg ki.
A Stellantis konszern német márkája ezúttal egy üzemanyagcellás hidrogénes új modellel rukkolt elő.
A svájci Stadler RS Zero néven mutatta be azt az új vonatot, amit a dízelüzemű vasúti szerelvények leváltására készített el.
A japán gyártó kétkerekű újdonságának kipufogóján víz csepeg ki.
A dél-koreai Ulaszan városában 437 lakást táplál a zöldenergia. Hogy ez mennyibe kerül majd a lakóknak, azt még most számolják ki.
A Le Mans-i 24 órás autóversenyen járva nemcsak üzemanyagcellás, hanem belsőégésű motoros hidrogénes versenyautókat is láttunk, és a törkölyalapú üzemanyagot égető hibrid hiperkocsikat is körbejártuk.
A hidrogén technológia nemcsak a közúti autók, hanem a versenyautók frontján is szépen lassan tör előre. Vázoljuk milyen formában.
Megnéztük, hogy mire képes a gyakorlatban a Toyota legújabb üzemanyagcellás modellje, a hidrogénnel percek alatt teletankolható, villanymotor által hajtott és akár 600 kilométeres hatótávú legújabb Hilux.
A japán gyártó sportrészlegének vezetője szerint a belsőégésű motorok nem rosszak.
A villanymotoros Honda CR-V e:FCEV-ben hidrogéntartály és akkumulátor is található.
A szinte teljesen hangtalanul suhanó szupermodern zöld rendszámos nyergesvontató hidrogénből nyeri a működéséhez szükséges energiát.
Hidrogént kell üzemanyagként tankolni abba a két új drónba, melyeket az izraeli HevenDrones fejlesztett. A cég szerint ezzel újradefiniálják a drónozás fogalmát.
Ránézésre kicsit frédi-bénis, de ígéretes ötletnek tűnik a magyar fejlesztés.
Egyes gyártók már hosszú évtizedek óta kísérleteznek olyan személyautókkal, melyek kipufogócsövén csak víz csepeg ki. Ilyen például a Mercedes, illetve a BMW.
Az üzemanyagcellás pickupba hidrogént kell tankolni, és a kipufogójából tiszta víz csepeg az útra.
McLaren elektromos hajtás, egekig pörgő V10-es motor, futurisztikus hidrogénkaniszter a híres magyar versenylóról elnevezett sportkocsiban, melynek Kincsemhez hasonlóan Goodwood hozhatja el a világhírnevet. A sokat ígérő cég nyíregyházi származású, Svájcban élő vezetőjével beszélgettünk.
Testközelből ismerkedtünk meg a dél-koreai gyártó hidrogén-elektromos hajtásláncú, egyedi külsejű újdonságával.