szerző:
T.S.
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, megállíthatatlan az élet különböző szféráiban a háromdimenziós printelés térhódítása. A művészet, az orvostudomány és az építőipar után a gasztronómiában is megkezdte előretörését: Londonban nemrég egy komplett 3D-s ételsort mutattak be.

A tervek szerint a brit főváros után Rómában, Párizsban, Berlinben, Las Vegasban, Torontóban, Reykjavikban, Dubaiban, Szingapúrban, Szöulban és máshol is prezentációt tart majd a VIP Launch of Food Ink, a világ első 3D-s étterme (egyelőre a budapesti bemutatkozásról nincs hír...). Bár a pár héttel ezelőtti londoni debütálás meglehetősen szűk körű volt, az esemény mégis nagy publicitást kapott a külföldi médiában. Annál is inkább, mivel ezzel a nyomtatási eljárással alakították ki az étterem belső terét is: a bútorzatától a dekoráción át az asztalra került terítékekig.

squarespace.com

 

Az éttermi projekt létrehozásában a technikai szakemberek, művészek és dizájnerek mellett két spanyol séf vett részt, nevezetesen Joel Castanyé és Mateo Blanch. Mindketten a bellvísi (Lleida tartomány) két Michelin-csillagos La Boscana étteremből, ahol a hagyományos katalán és aragóniai konyhát ötvözik modern, kísérleti konyhai elemekkel. Kreativitásukat és érzékenységüket a gasztronómiai újítások iránt magyarázza, hogy olyan neves „kulináris szentélyekben” is ténykedtek, mint a molekuláris konyhai tudományok anyaműhelyének számító El Bulli, s a hozzá hasonlóan nem egyszer világelsőnek választott El Celler de Can Roca étterem.

timeout.com

A spanyol séfeknek és a 3D-s high-tech hátteret biztosító, egyben a Food Ink étteremalapítójának számító holland byFlow nevű cégnek a közös célja: az ételnyomtatásra épülő nemzetközi étteremlánc létrehozása. A londoni világpremier után ezért kelnek útra a monstre, kis túlzással szólva, a fél világot érintő gasztrotúrájukra.

timeout.com

 A brit fővárosban három napon át, a délutáni órákban az érdeklődő nagyközönségnek mutatták be a rétegeltsége miatt fogyasztásra nagyon előnyös élettani hatásokkal rendelkező nyomtatott fogásaikat. Este pedig szűk körben, tízfős, főként reménybeli üzleti partneri csoportoknak  nyomtattak  vacsorát. A kilencfogásos menüsor ára megközelítette a 250 eurót.

A futurisztikus gourmet élményt állítólag jóízű készítményekkel garantálták. A folytatást úgy képzelik, a hagyományosan készülő ételekkel kombinálva adják asztalra a printeket, s majd egy  távolabbi jövő hozza el, hogy egyeduralkodóvá váljanak a konyhában.

vivalifestyleandtravel.com

Drukkolunk, de azért nem feltétlenül lennénk részesei ennek a távoli konyhai világnak. A fejlődést egyelőre még másban, leginkább a valós, mindenhol tisztes konyhai produktumokban szeretnénk látni.

 

             

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!