Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A CNN utazási rovatában egy helyszíni beszámolót tettek közzé tippekkel.
„A Budaörsi Repülőtérre lépni olyan érzés, mintha egy időkapszulába lépnénk… Ez volt az ország első nemzetközi repülőtere, és 1937 óta folyamatosan üzemel. Most a füves reptér a kisgépek zümmögésétől hangos, hiszen naponta hobbipilóták, magángépek és helikopterek emelkednek az égbe” – kezdi leírását a CNN szerzője, Jennifer Walker, aki a reptér történetével folytatja cikkét.
Mint ismert, a tervpályázatot, amelyet az 1930-as évek elején írtak ki, ketten nyerték meg, Bierbauer Virgil és Králik László, az építkezés 1935-ben kezdődött. Míg sokáig a helyszín több szempontból is ideális volt, az 1950. május 1-jén megnyitott újjáépített ferihegyi repülőtér átvette a nemzetközi repülőtér és a budapesti légi forgalom központjának szerepét. A régi szép időkre emlékezve Walker nem felejti megemlíteni, hogy egykor itt volt Európa legnagyobb hangára, és hogy a Bauhaus-stílusban készült főépületet azóta ipari műemlékké nyilvánították.
„A lágy reggeli fény az üvegezett tetőn keresztülhatolva geometrikus árnyékokat vet a belső térre, amely közel 90 éve nagyrészt változatlan maradt. A tiszta vonalak, a kör alakú főcsarnok, az ívelt korlátok és az intuitív elrendezés (a járdaszegély melletti útlevél-ellenőrzővel és az esőtől védett gépkocsikiszállóval) a korszakra jellemző modernista funkcionális kialakítást tükrözik, és bepillantást engednek a repülőtér lenyűgöző múltjába” – írja.
Molnár Eszter, aki az elmúlt hat évben a repülőtér üzemeltetését irányította, a CNN újságírójának elmondta, hogy rengeteg magángép érkezik hozzájuk Németországból, Hollandiából, Franciaországból, Romániából, amelyek egy-két nap tartózkodás után hagyják el Budapestet.
A cikk szerint az egyik legfontosabb helyi cég a Fly-Coop, amelynek a flottája az 1990-es években mezőgazdasági gépekből állt, ám azóta teljes körű szolgáltatást nyújtó légi közlekedési céggé nőtte ki magát. Nekünk a cég neve onnan lehet ismerős, hogy 2016-ban az ő luxushelikopterükkel ugrott el egy vidéki lakodalomba Rogán Antal miniszter és családja, illetve hogy több állami megbízást is kaptak, és nem mellékesen a Fly-Coop tulajdonában lévő Aeroglobe Kft. nyerte el korábban a Budaörsi Repülőtér üzemeltetését.
Ami a CNN ajánlóját illeti, számos, turistáknak szóló tipp mellett a cikkben szerepel az is, hogy a modern gépek mellett igazi veteránokat is találni itt, ezeket a Goldtimer Alapítvány, egy nonprofit szervezet tartja karban.
„Igen, az épület kicsit rosszabbul néz ki, de védelem alatt áll, és a restauráláshoz szakemberekre van szükség. De itt mindenki szenvedélyesen szereti a repülőgépeket, és mélyen elkötelezett a repülőtér iránt. Fontos, hogy a repülőtér életben maradjon, és mi csak azt szeretnénk látni, hogy megőrzik és használják, nem pedig hagyják omladozni” – nyilatkozta Molnár Eszter.
Mint írtuk, néhány nappal ezelőtt ismét repülőnapot tartottak a Budaörsi Repülőtéren, és miután felborított a szél egy LED-falat, három embert, köztük egy gyereket is kórházba kellett szállítani.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.