#kultúra




Kemény Lili: Ha valaki azt képzeli, hogy az az én hátam, és ott az ondó, ahhoz nekem semmi közöm
 

Kemény Lili: Ha valaki azt képzeli, hogy az az én hátam, és ott az ondó, ahhoz nekem semmi közöm

Az a tippünk, hogy kevés hazai könyvről esik majd annyi szó 2024-ben, mint Kemény Lili Nem című első regényéről. A sok szempontból is különös, határokat feszegető, vitára és továbbgondolásra késztető műről, a művészértelmiségi családban eltöltött gyerekkorról, szexualitásról és arról is beszélgettünk szerzővel, hogy miért nem volt megelégedve az egyetemfoglalással annak idején. Csatlós Hanna és Németh Róbert interjúja.

Csatlós Hanna - Németh Róbert Csatlós Hanna - Németh Róbert

A befolyásolás eszközei – 7. rész: Attól, hogy kevés van belőle, a sütemény nem lesz jobb ízű
 

A befolyásolás eszközei – 7. rész: Attól, hogy kevés van belőle, a sütemény nem lesz jobb ízű

Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy olyan ügyeket támogassanak, amelyeket korábban eszük ágában sem volt? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás világhírű szakértője évtizedek óta foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Kutatásai és gyakorlati tapasztalatai alapján foglalta össze a hatékony, etikus meggyőzés alapelveit és eszköztárát a Hatás című művében, amelynek bővített, átdolgozott kiadása az ismeretek frissítésén, az új kutatási eredmények bemutatásán túl rengeteg izgalmas, aktuális példával gazdagodott. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból eddig hat részt mutattunk be, ez a hetedik, a sorozatot lezáró fejezet.

hvg360 hvg360



 

"A baleset után nem bírtam tovább ebben a közegben maradni" – interjú a Nemzeti Színházból elsőként távozó Farkas Dénessel

Vidnyánszky Attila azért nem akarja a megsérült színészek pénzügyi igényeit teljesíteni, mert azzal elismerné, hogy ő is felelős lehet a balesetükért – mondja a HVG-nek adott interjúban Farkas Dénes színész, aki elsőként távozott a tavaly novemberi súlyos baleset után a színházból. Beszél arról, miért nem sikerült a társulatépítés, miért nem születtek kiemelkedő előadások, mi az igazság a látogatói számokkal kapcsolatban, és egy méregdrágán meghívott külföldi művész videóról rendezett.





A befolyásolás eszközei – 6. rész: Cenzúra – A tiltott gyümölcs mindig édesebb
 

A befolyásolás eszközei – 6. rész: Cenzúra – A tiltott gyümölcs mindig édesebb

Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy olyan ügyeket támogassanak, amelyeket korábban eszük ágában sem volt? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás világhírű szakértője évtizedek óta foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Kutatásai és gyakorlati tapasztalatai alapján foglalta össze a hatékony, etikus meggyőzés alapelveit és eszköztárát a Hatás című művében, amelynek bővített, átdolgozott kiadása az ismeretek frissítésén, az új kutatási eredmények bemutatásán túl rengeteg izgalmas, aktuális példával gazdagodott. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból több részt is bemutatunk.

hvg360 hvg360






Darvasi László: „A magyar közgondolkodás mindig valami rögeszmének a foglya”
 

Darvasi László: „A magyar közgondolkodás mindig valami rögeszmének a foglya”

A Rákosi- és a Kádár-rendszerben a szovjet hozza a fogságot. Ma önként vagyunk rabok. Kompromisszumot kötni nehéz. Minek is? Addig tart a meccs, amíg meg nem nyerjük! Ennél ostobább és kártékonyabb fölfogás nem is lehetne. Csak hogy világos legyen, a miniszterelnökről beszélek. Aki nem tud veszteni, győzni sem tud – mondja Darvasi László, akit a XX. század első felében játszódó, lenyűgöző óriásregényéről, a Magvetőnél megjelent Neandervölgyiekről kérdeztünk.


A befolyásolás eszközei – 5. rész: Milyen mélyen él bennünk a tekintélytisztelet?
 

A befolyásolás eszközei – 5. rész: Milyen mélyen él bennünk a tekintélytisztelet?

Milyen hatások alapján döntünk? Miért képesek egyesek meggyőzni bennünket, míg mások nem? Mi hat ránk, amikor engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy olyan ügyeket támogassanak, amelyeket korábban eszük ágában sem volt? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás világhírű szakértője évtizedek óta foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Kutatásai és gyakorlati tapasztalatai alapján foglalta össze a hatékony, etikus meggyőzés alapelveit és eszköztárát a Hatás című művében, amelynek bővített, átdolgozott kiadása az ismeretek frissítésén, az új kutatási eredmények bemutatásán túl rengeteg izgalmas, aktuális példával gazdagodott. A HVG Könyvek által megjelentetett kiadványból több részt is bemutatunk.

hvg360 hvg360