#vállalkozás

Lehetőségek és nehézségek – a magyar munkaerőpiac helyzete vállalkozói szemmel
 

Lehetőségek és nehézségek – a magyar munkaerőpiac helyzete vállalkozói szemmel

Milyen a magyar munkaerő minősége, hogyan változtak a munkavállalói preferenciák, és mire panaszkodnak a munkaadók a fiatalabb generációval kapcsolatban? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Gazsi Attilával, aki az elmúlt időszakban nemcsak vállalkozóként ért el jelentős sikereket, hanem a VOSZ (Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége) meghatározó alakjává is vált.

Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége







A Shein beperelte a Temut
 

A Shein beperelte a Temut

A Shein a pert a szerzői jogok megsértése miatt indítja, azt állítva, hogy a Temu rendszeresen üzleti titkokat lopott el, miközben a Shein maga is hasonló vádakkal néz szembe.

hvg.hu hvg.hu

Az OpenAI leszerződött a Vogue magazin kiadójával
 

Az OpenAI leszerződött a Vogue magazin kiadójával

Az OpenAI és a világ egyik legnagyobb magazinkiadója, a Condé Nast együttműködést jelentett be, amely keretében a ChatGPT és az OpenAI mesterséges intelligenciára alapozó keresője, a SearchGPT megjelenítheti a Vogue, a The New Yorker, a GQ és más neves kiadványok tartalmát.

hvg.hu hvg.hu







A szántás felhagyására biztatja a gazdákat az állateledeles óriásgyár
 

A szántás felhagyására biztatja a gazdákat az állateledeles óriásgyár

Miközben mind több szó esik a mezőgazdaság szén-dioxid-kibocsátásának visszafogásáról, egyre többen ébrednek rá, hogy baj van a rendszeresen szántott termőtalajjal is. Van, aki megoldást is kínál, amivel a talaj is megóvható és szén-dioxid is megköthető. A talajmegújító gyakorlatok azonban még csak lassan vernek gyökeret itthon, pedig a Nyugat-Dunántúlon már támogatói program is létezik a terjesztésére egy élelmiszeripari multinak köszönhetően. Míg az üzemi művelésű szójatáblában sekélyen senyvednek a szójagyökerek, a szántásmentes parcellán tenyésző árpa a gilisztacsatornákon a talaj mélyéből is szívhatja a tápanyagokat, és ennek megannyi házi kedvenc kutya és macska is örülhet világszerte.


Zuhan a Nestlé, de még így sincs nála értékesebb
 

Zuhan a Nestlé, de még így sincs nála értékesebb

Továbbra is a svájci központú vállalat a világ a legnagyobb értékű élelmiszermárkája a Brand Finance szerint. De a legnagyobb vállalatok értéke általánosságban is csökken, a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat keresik.

MTI MTI